نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخوان عفو بین‌الملل به آزادی فوری مریم شفیع‌پور

14-ژانویه-2014

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: عفو بین‌الملل طی یک بیانیه‌ی اقدام فوری به رفع اتهامات و آزادی فوری مریم شفیع‌پور، فعال دانش‌جویی که از ۵ ماه پیش در بازداشت به سر می‌برد شد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، عفو بین‌الملل در بیانیه‌ی خود اعلام کرده است که مریم شفیع‌پور، دانش‌جوی محروم از تحصیل از روز ۵ مرداد ۱۳۹۲ در بازداشت به سر می‌برد. وی بیش از ۲ ماه را سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده و پیش از انتقال به بند عمومی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

 

این سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ی خود تصریح کرده است: «وی نخستین بار در تاریخ ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۲ در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران و به اتهامات امنیتی از جمله تبلیغ علیه نظام محاکمه شد. به نظر می‌رسد این اتهامات به فعالیت‌های مسالمت‌آمیز وی مرتبط باشد. جلسه‌ی دوم دادگاه مریم شفیع‌پور که قرار بود در تاریخ ۱۱ دی ماه برگزار شود به دلیل عدم حضور قاضی پرونده به تعویق افتاد. وی در سال ۱۳۸۹ از سوی دادگاه انقلاب قزوین و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود و اگر این بار نیز محکوم شود، ممکن است مجبور به تحمل این حبس تعلیقی نیز شود.»

مریم شفیع‌پور، دانش‌جوی محروم از تحصیل در زندان اوین

مریم شفیع‌پور، دانش‌جوی محروم از تحصیل در زندان اوین

این بیانیه می‌افزاید که مریم شفیع‌پور آذر ماه گذشته به دلیل تپش نامنظم قلب به طور ناگهانی بیهوش شده و به کلینیک زندان اوین منتقل شده است.

 

عفو بین‌الملل در پایان خواستار رفع کلیه‌ی اتهامات از مریم شفیع‌پور و آزادی فوری وی شده است.

برچسب ها:

زندانیان