نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخوان عفو بین‌الملل به توقف احکام اعدام ۴ زندانی اعتصابی اهل سنت

7-ژانویه-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای به توقف احکام اعدام و محاکمه‌ی عادلانه‌ی ۴ زندانی کُرد اهل سنت که در شصت و چهارمین روز اعتصاب غذای خود هستند، فراخوان داد.

 

به گزارش «نفس در قفس»، در این بیانیه تصریح شده است که این زندانیان در اعتراض به احکام اعدام صادره برایشان و شرایط نگه‌داری‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

 

در این بیانیه‌ی اقدام فوری از جمله آمده است: «جمشید دهقانی و برادر کوچک‌ترش جهانگیر دهقانی، حامد احمدی و کمال ملایی که از روز ۱۳ آبان ماه در اعتصاب غذای تَر به سر می‌برند هم‌اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارند. هر ۴ نفر از روز ۹ دی ماه بارها بیهوش شده‌اند و به همین دلیل تحت تزریق سرم مایع در کلینیک زندان قزل‌حصار کرج که در شمال غرب تهران واقع است، قرار گرفته‌اند. این زندانیان در هر باری که به هوش آمده‌اند مانع تزریق سرم شده‌اند.»

 

این بیانیه با اشاره به اعتصاب غذای صدیق محمدی و هادی حسینی، دیگر زندانیان اهل سنت تصریح می‌کند که این دو پس از اطلاع از نقض احکام اعدام‌شان در تاریخ ۷ دی ماه به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

 

این سازمان حقوق بشری در خاتمه خاطر نشان کرده است که، ۴ زندانی اعتصابی در تاریخ ۱۹ آبان ۱۳۸۹ به اتهام‌های مبهم همانند محاربه و فساد فی‌الارض توسط شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم شده‌ و از حق داشتن وکیل در طول محاکمه محروم بوده‌اند.

زندانیان