نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فراخوان ۳ سندیکای کارگری به آزادی و اجابت مطالبات رضا شهابی

20-جولای-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: فدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل ، ITF و ۲ سندیکای فرانسوی به ترتیب در نامه‌هایی به حسن روحانی و لوران فابیوس خاستار آزادی و توجه به مطالبات رضا شهابی شدند.

به گزارش اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران آقای استیو کوتون کفیل دبیرکل ای تی اف در نامه ی خود به تاریخ ۱۴ ژوئیه به حسن روحانی خاستار آزای رضا شهابی شده و تصریح کرده است که آی تی اف همچنین در چندین مورد به روحانی نسبت به تعهدات ایران به حقوق بین المللی در تطابق با حقوق بشر و استانداردهای بین المللی کار، و به ویژه در حق آزادی تشکل و قراردادهای دسته جمعی یادآوری کرده است.

این نامه تاکید کرده است که  آی تی اف سیرپیشروی اوضاع را با دقت دنبال خواهد کرد.آی تی اف و آی تی یو سی قبلا با سازمان بین المللی کار، که نشان داده است که از تقاضای آزادی بی قید و شرط شهابی و ارائه درمان پزشکی مناسب و لازم پشتیبانی می کند، تماس گرفته است.
فدراسیون همچنان به حمایت های خود از اعضایش در سراسر جهان ادمه خواهد داد، اعضایش در صورت لزوم برای نشان دادن همبستگی تلاش های خود را خواهند کرد.

هم‌چنین ۲ سندیکای فرانسوی در نامه‌ای به وزیر خارجه‌ی این کشور خاستار فشار بر جمهوری اسلامی برای رعایت حقوق انسانی رضا شهابی شدند.

به گزارش همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران – فرانسه و اتحاد بین المللی درحمایت از کارگران در ایران – پاریس، در این نامه که تاریخ یازدهم ژوئیه را دارد، سازمان های سندیکائی فرانسوی ث.ژ.ت، و سولیدر تصریح کرده‌اند که حبس رضا شهابی تخطی از معائده های اساسی و زیرپا گذاشتن قواعد و اصول بین المللی کار است. به همین دلایل است که سندیکاهای فرانسوی و همچنین جنبش سندیکائی جهانی سال ها است آزادی نامبرده را مطالبه می کنند.

این ۲ سندیکای عمده‌ی فرانسوی با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت رضا شهابی از لوران فابیوس خواسته‌اند تا از هر طریقی که ممکن است مقامات دولت ایران را تحت فشار قرار دهید تا اقدامات لازم جهت معالجه شهابی را فراهم آورند و حقوق ابتدائی اش رعایت کنند.

این نامه را تییری لوپائون دبیر سراسری ث. ژ. ت و سیسیل گوندار لالان سخنگوی سولیدر امضا کرده اند.

برچسب ها:

زندانیان