نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرح باغی جهت شروع محکومیت خود را به زندان معرفی کرد

11-فوریه-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: فرح باغی شهروند بهایی که قرار بود ۲۷ بهمن ماه به زندان برود در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزلش روز ۲۱ بهمن ماه خود را به زندان یزد معرفی کرد. وی به همراه ۱۹ شهروند بهایی دیگر مجموعا به ۵۸ سال زندان محکوم شده بودند.

به گزارش هرانا، فرح باغی شهروند بهایی ساکن یزد که به ۱ سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود قرار بود ۲۷ بهمن ماه خود را برای شروع محکومیت به زندان یزد معرفی کند اما روز ۲۰ بهمن ماه ماموران امنیتی جهت انتقال وی به زندان به در منزل‌اش مراجعه کردند.

یکی از نزدیکان وی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «فرح باغی کلی برای ماموران توضیح داد که قرار است ۲۷ بهمن خود را معرفی کند و در ‌‌نهایت از ایشان اجازه گرفت که روز ۲۱ بهمن خودش را معرفی کند.»

این منبع در ادامه گفت: «وی در ‌‌نهایت روز ۲۱ بهمن خود را به مراجع قضائی معرفی کرد و به زندان یزد منتقل شد.»

فرح باغی سومین نفری است که از یک گروه ۲۰ نفره بهایی برای اجرای حکم به زندان منتقل شده است. روز ۱۱ بهمن ماه نوید حقیقی و شهرام فلاح که هرکدام به ۳ سال زندان محکوم شده‌اند جهت اجرای حکم خود را به زندانهای اراک و کرمان معرفی کردند.

لازم به یادآوریست، در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۰ ماموران وزارت اطلاعات به خانه تعدادی از شهروندان بهایی در شهرهای یزد، اصفهان، کرمان و اراک حمله کرده و تعداد ۱۷ نفر را بازداشت کردند. پس از ۲ هفته ۳ شهروند بهایی دیگر در شهر یزد بازداشت شدند.

کلیه بازداشت شده‌ها پس از حدود یک ماه مجموعا با قید وثیقه ۱ میلیارد و دویست میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

پس از حدود یک سال حکم این افراد در شعبه ۱ دادگاه انقلاب یزد صادر و این ۲۰ شهروند بهایی مجموعا به ۵۸ سال زندان که ۳۸ سال آن تعزیری است محکوم شدند.

زندانیان