نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فردین مرادپور آزاد و بلافاصله تبعید شد

19-ژوئن-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: فردین مرادپور پس از تحمل بیش از ۳ سال حبس در زندان تبریز، آزاد شد.

 

به گزارش آذوح این فعال سیاسی آذربایجان که ۱۸ روز گذشته را در اعتصاب غذا به سر برد، نهایتا روز سه شنبه به آغوش خانواده و دوستدارانش بازگشت. وی در اعتراض به عدم احتساب ۱۰ ماه از زمان بازداشتش از سوی مسولین زندان مرکزی تبریز اعتصاب کرده بود. در پی مقاومت و ایستادگی وی مسولین زندان مرکزی تبریز برای پایان دادن اعتصابش از وکیل وی استمداد خواستند که در صورت پایان دادن وی به اعتصابش با آزادی مشروط او موافقت خواهد شد.

 

گفتنی است وی  در تجمع مسالمت آمیز ۱ خرداد ۸۸ در پارک ائل گولی تبریز به ضرب ۲ گلوله ی ماموران امنیتی رژیم ایران زخمی و سپس بازداشت شده و تحت شرایطی کاملا امنیتی، تحت حفاظت نیروهای اداره اطلاعات تبریز به بیمارستان شهید محلاتی (متعلق به سپاه پاسداران) فرستاده شد. فردین مرادپور پس از ۱۳ روز درمان ناقص و بدون توجه به شرایط وخیم جسمانی، به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل و ۲۶ روز در انفرادی این بازداشتگاه زیر شکنجه های روحی و جسمی برای امضای اقرارنامه های کذایی قرار گرفت و پس از انتقال به بند قرنطینه زندان مرکزی تبریز، در ۱۱ شهریور ۸۸ به قید وثیقه ۵۰۰ میلیونی آزاد گردید.

 

فردین مرادپور در  ۱۹ آبانماه ۹۹ در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهامات واهی تهیه و نگهداری مواد منفجره، اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام محاکمه و به ۶ سال حبس تعزیری محکوم گردید. وی در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ جهت گذران دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

از طرفی و بنا به به گزارش آرازنیوز از تبریزاین فعال مدنی راس ساعت ۱۶:۳۰ عصر امروز توسط مسولین زندان مرکزی تبریز جهت گذراندن یکسال حکم تبعیدی به شهر ایذه خوزستان اعزام شد.

برچسب ها:

زندانیان