نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرد متهم به قتل امام جمعه کازرون به قصاص محکوم شد

3-جولای-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: فرد متهم به قتل امام جمعه کازرون، در دادگاه کیفری ۱ استان فارس به قصاص در محل وقوع جرم محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فارسز، جلسه رسیدگی به پرونده قتل محمد خرسند امام‌جمعه شهرستان کازرون به صورت غیرعلنی صبح امروز چهارشنبه دوازدهم تیرماه ۱۳۹۸ در شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس در شیراز برگزار شد.

قاضی حسین رجایی‌نیا قضاوت این پرونده را به عهده داشت. این دادگاه با حضور متهم و وکیل مدافع او و همچنین اولیای دم و با حضور رئیس و مستشاران شعبه اول آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان وارد رسیدگی شد.

در متن کیفرخواست، نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود تقاضای مجازات متهم را از دادگاه مطرح کرد و در ادامه فرزند مقتول به نمایندگی از اولیای دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.

پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان، وکیل مدافع شکات نیز مجدداً از طرف سایر اولیاء دم بر تقاضای قصاص تأکید کرد.

پس از آن ریاست دادگاه با فراخواندن «حمیدرضا درخشنده» متهم پرونده به جایگاه، به ثبت اظهارات وی پرداخت و در بدو امر متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت، از اولیاء دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشش کرد.

وی با اعتراف به اینکه پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم.

درخشنده در انتهای دفاعات خود در پاسخ به دادگاه مبنی بر اینکه آیا از عمل خود پشیمان هستید صراحتاً پاسخ داد: « بله پشیمان هستم و اشتباه کردم.»

در ادامه وکیل تسخیری متهم به دفاع از موکل خود پرداخت و مطابق وظیفه قانونی برای موکل، ضمن دفاع، از اولیاء دم برای موکل خود تقاضای عفو کرد.

زندانیان