نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فرمانده نیروی انتظامی: اجرای طرح‌های امنیت اخلاقی تشدید می‌شود

26-آوریل-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: یک روز پس از ارسال پیامک «کشف حجاب در خودرو» به تعدادی از شهروندان تهرانی، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد که اجرای «طرح‌های امنیت اخلاقی تشدید» خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین اشتری روز جمعه ششم اردیبهشت، اعلام کرد که «طرح‌های امنیت اخلاقی را تشدید می‌کنیم» و این طرح‌ها «با قوت برابر سنوات گذشته اجرا خواهد شد».

وی مدعی شد که این طرح‌ها «بنا به درخواست مردم و برای آرامش و امنیت بیشتر» تشدید می‌شود.

صدها نفر از مالکان خودرو در تهران در روزهای گذشته پیامکی را دریافت کرده‌اند که آنها را به «کشف حجاب در خودرو» متهم کرده و خواستار مراجعه آنها به «پلیس امنیت اخلاقی» شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حضور دریافت کنندگان این پیامک در روز پنج شنبه در مقابل پلیس «امنیت اخلاقی» در خیابان وزرا (خیابان خالد اسلامبولی)، باعث ترافیک در این منطقه شد.

در همین حال حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ، گفته است که دریافت‌کنندگان این پیام پس از مراجعه به پلیس با «تعهد کتبی» آزاد می‌شوند اما در صورت «تکرار» این اقدام، به دادگاه معرفی خواهند شد.

آقای رحیمی گفته بود که «رصد خودروهای حامل افراد هنجارشکن با چشمان غیرمسلح انجام می شود».

با این حال ​هفته گذشته حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران، از آغاز «گشت نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی» با استفاده از بیش از هفت‌هزار نیروی زن و مرد خبر داده بود.

زندانیان