نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فضای امنیتی بند زنان سیاسی زندان اوین، انتقال غیر قانونی زندانیان به شهرهای دیگر

23-اکتبر-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس، ۲آبان ۱۳۹۹: در روزهای اخیر ماموران بند زنان سیاسی زندان اوین اقدام به ایجاد فضای  امنیتی در داخل بند کرده و همزمان به دستور مقامات قوه قضاییه سه زندانی روز  چهارشنبه۳۰ مهر به شهرهای کرج و رودسر منتقل شدند.

بنابه اطلاع « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران،  روز ۳۰ مهر ۱۳۹۹، منیره عربشاهی به همراه دختر خود یاسمن آریانی که دوران محکومیت خود را در  بند زنان سیاسی زندان اوین می‌گذراندند به زندان کچویی کرج منتقل شدند. این دو فعال مدنی تحت عنوان دیدار با وکیل از بند خارج شده و مستقیم به زندان کچویی کرج منتقل شدند. مسئولین زندان اجازه جمع آوری وسایل و لباس‌ به این دو زندانی ندادند. منیره عربشاهی و یاسمن آریانی دو فعال مدنی که به دلیل مخالفت با حجاب اجباری هر کدام به ۹ سال و ۷ ماه حبس محکوم شدند که با استتاد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی م ۵ سال و ۶ ماه زندان برای هرکدام قابل اجرا است.

همچنین در همین روز سمانه نوروز مرادی، محکوم به سه سال و ۹ ماه حبس از بند زنان اوین به زندان رودسر منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارش‌گر«نفس در قفس» گفت: « روز چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹، منیره عربشاهی و یاسمن آریانی به اسم دیدار با وکیل از بند خارج شدند و سمانه نورروز مرادی را هم تحت عنوان دیدار با بازجو از بند خارج کردند که بعد مشخص شد هر سه این زندانیان را به کرج و رودسر منتقل کردند». این منبع مطلع در ادامه افزود: « به تازگی بند زنان به شدت امنیتی شده است. در کریدر وردی به سمت دفتر بند به قفل بسته می‌شود و هر شیف یکی از زنان مامور نگهبانی می‌دهد و دیگر هیچ کدام از زندانبانان به داخل بند زنان وارد نمی شوند از حضور زندانیان در دفتر هم جلوگیری می‌شود. هم چنین تلفن های روزهای زوج که ده دقیقه برای هر زندانی بود کم شده است»

لازم به یادآوری است که سمانه نوروز مرادی مبتلا به بیماری لوپوس مفصلی و عفونت در سینه است و پزشکان پیشتر دستور تخلیه سینه او را داده بودند اما درمان وی از طرف مسئولین پیگری نشده است. چندی پیش هم او به دلیل پیشرفت کیست مویی در قسمت ران به بیمارستان اعزام شد و علیرغم دستور فوری برای تخلیه این کیست بیمارستان اقدام به بستری این زندانی نکرده و او را به زندان برگردانده بود.

خاطر نشان می‌شویم که در هفته اخبر هم الهام برمکی از دیگر زندانیان بند زنان سیاسی زندان اوین به زندان قرچک منتقل شد که پیشتر «نفس در قفس» گزارشی ا.ز انتقال وی منتشر کرده بود

 

زندانیان