نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

فعالین مریوانی از سوی اداره اطلاعات تهدید شدند

9-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بعد از حرکات اعتراضی شهروندان در مریوان، برخی از فعالان فرهنگی و حقوق‌بشری این شهر از سوی اداره‌ی اطلاعات به بازداشت تهدید شده‌اند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز شانزدهم آبانماه، اداره‌ی اطلاعات مریوان، تعداد زیادی از شهروندان شهر مریوان را تهدید کرده‌اند که تا چند روز دیگر تعدادی از آنها را که در تظاهرات‌های اعتراضی این شهر شرکت کرده بودند را بازداشت خواهند کرد.

 

خبرنگار کُردپا از شهر مریوان گزارش داده است: ” یکی از بازداشت‌شدگان مریوان به نام وریا تاسه با تودیع وثیقه ٢۵ میلیون تومانی و به صورت موقت از زندان آزاد شده است”.

 

برخی از فعالان حقوق‌بشری و فرهنگی مریوان از سوی اداره‌ی اطلاعات این شهر به باداشت و پرونده‌سازی تهدید شده‌اند.

 

از دیگر سو روز سه‌شنبه چهاردهم آبانماه، نیروهای لباس شخصی اداره اطلاعات مریوان با مراجعه به منزل چندین شهروند تمامی منزل آنها را مورد بازرسی قرار داده و آنها تهدید کرده‌اند که باید فرزندان را تحویل و یا محل مخفی شدن آنها را به این نهاد امنیتی اعلام کنند.

 

هم‌اکنون تمامی میادین و خیابان‌های سطح شهر مریوان و همچنین تمامی راه‌های ورودی شهر مریوان توسط نیروهای امنیتی و نظامی تحت کنترل قرار گرفته و ماشین شهروندان به وسیله این نیروها بازرسی و کارت‌های شناسایی آنان نیز بررسی می‌گردد.

 

یکی از شهروندان مریوانی از برخورد نامناسب این نیروها در هنگام بازرسی خبر داده بود.

 

طی چند روز گذشته وضعیت شهر مریوان و چند شهر دیگر مناطق کُردنشین ایران پس از آغاز حرکت‌های اعتراضی به اعدام ٣ زندانی سیاسی کُرد، به صورت امنیتی و نظامی درآمده است.

برچسب ها:

زندانیان