نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قسامه سرنوشت متهمان به قتل را مشخص خواهد کرد

26-ژوئن-2018

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مراسم قسامه سرنوشت متهمانی که چهار سال قبل با آتش زدن خودرویی در ساختمان مسکونی باعث مرگ زن ۶۲ ساله و نوه‌اش شده بودند را مشخص خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین، این آتش سوزی مرگبار ۳ بهمن ماه سال ۹۳ در ساختمان شش طبقه‌ای مسکونی در محله مجیدیه رخ داد که در جریان آن زن ۶۲ ساله‌ای همراه نوه ۲ ساله‌اش و دو مرد جوان دیگر به کام مرگ رفتند. با اعلام این خبر قاضی مدیر روستا بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل به تحقیق پرداختند. بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت آتش سوزی از خودروی بی ام وی در پارکینگ ساختمان شروع شده و به طبقات بالا سرایت کرده است.

ماموران در بررسی‌های خود در این حادثه به رد پای مردی رسیدند که قبلا به عنوان نگهبان در این ساختمان مشغول به کار بود. همچنین مشخص شد وی از صاحب خودروی بی ام به عنوان دستمزد نگهبانی‌اش طلب داشته و او را تهدید به آتش سوزی کرده است‌. بدین ترتیب ماموران وی را پس از مدتی شناسایی و بازداشت کردند. همچنین ماموران در جریان این پرونده چند متهم دیگر هم بازداشت کردند.

متهم اصلی در بازجویی‌ها به اختلاف حساب با مرد بی‌ام‌و سوار اعتراف کرد و گفت او را تهدید به آتش سوزی کرده است اما هرگز دست به آتش سوزی نزده است. متهمان دیگر هم معاونت و مشارکت در آتش سوزی را انکار کردند. بدین ترتیب بازپرس پرونده با توجه به عدم دلیل کافی برای توجه به اتهام متهمین برای آنها قرار منع تعقیب صادر کرد اما دادیار اظهار نظر با رد قرار منع تعقیب موضوع را برای برخی از متهمین لوث تشخیص داد که به همین دلیل پرونده برای بررسی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد که قضات بعد از بررسی تشخیص به برگزاری مراسم قسامه گرفتند. بنابراین اولیای دم باید افرادی را برای قسامه به دادگاه معرفی کنند.

برچسب ها:

زندانیان