نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قصاص، پایان دادگاه جنجالی قتل خواهر اسدالله لاجوردی

14-آوریل-2016

گروه خبری: اعدام - زنان -

سایت نفس در قفس: قضات جنایی دادگاه کیفری استان تهران، صبح دیروز عروس خواهر اسدالله لاجوردی (رئیس سابق زندان اوین) را به اتهام قتل مادرشوهرش به قصاص محکوم کردند.

به گزارش شرق، قضات جنایی دادگاه کیفری استان تهران، صبح دیروز عروس خواهر اسدالله لاجوردی، رئیس سابق و بدنام زندان اوین را به اتهام قتل مادرشوهرش به قصاص محکوم کردند. این زن جوان که تنها ۶ماه بود با شوهرش ازدواج کرده بود، پس از یک درگیری مرگبار، مادرشوهرش را قربانی خشم خود کرد. همدست این زن نیز که یک وکیل دادگستری بود، به اتهام پنهان کردن جسد به زندان محکوم شد. این درحالی است که در این دادگاه جنجالی خانواده عروس جوان با گریه به پای پسران مقتول افتادند تا بتوانند رضایت آنها را جلب کنند.

ساعت ١١ صبح دیروز قضات شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران جلسه دادگاه جنجالی را آغاز کردند. پرونده‌ای که مربوط به درگیری مرگبار بین مادرشوهر و عروس بود. جلوی در شعبه پر بود از جمعیت. خانواده عروس جوانی که قرار بود به اتهام قتل مادرشوهرش محاکمه شود، همگی جلوی در این شعبه صف کشیده بودند. چند لحظه بعد این زن جوان را از زندان به دادگاه منتقل کردند و او به همراه همدست و وکیلش روی صندلی نشست.

پس از آخرین صحبت‌های متهمان هیأت قضائی وارد شور شدند و عروس جوان را به قصاص محکوم کردند. متهم ردیف دوم نیز به زندان محکوم شد. این درحالی بود که درپایان این جلسه خانواده عروس جوان وارد شعبه شدند و به پای دو پسر مقتول افتادند. مادر متهم درحالی‌ که اشک می‌ریخت، به پای اولیای دم افتاد و تقاضا کرد دخترش را ببخشند. خواهرهای متهم نیز همگی اشک می‌ریختند و تقاضای بخشش داشتند.

زندانیان