نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

قطعی برق و تلفات انسانی ناشی از ناکارآمدی مدیریت صنعت برق

5-جولای-2021

گروه خبری: کارگران و اصناف -

نفس در قفس ،۱۴ تیر۱۴۰۰: قطعی مکرر برق در شهرهای مختلف در دو روز اخیر باعث ایجاد آسیب‌های جدی به مردم شده است. از جمله: قطع اینترنت، قطع برق  چراغ های رانندگی، کم شدن دید رانندگان و بالا رفتن آمار تصادفات خسارتی و جرحی در سطح شهر تهران، نابسامانی در تقاطع‌ ها، اخلال در نظم شهری و وضعیت ترافیک، اختلال در درمان بیماران در بعضی از مراکز درمانی، خسارت های چند صد میلیونی به بخش خصوصی و تعطیلی مشاغل و آسیب به لوازم برقی بخش خانگی و… در میان این آسیب‌ها جان باختن بیماران در اتاق‌های سی سی یو بیمارستان‌ها گزارش شده است.

به گزارش« نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، قطعی مکرر برق در دو روز گذشته باعث جان‌باختن بیماران در بیمارستان‌ها شده است.

در روزهای اخیر مدیران وزارت نفت و شرکت توانیر در صدد مقصر دانستن مردم به دلیل مصرف بالا بودند ولی آنچه که از صحبتهای روز گذشته این مدیران می‌توان فهمید «وقوع حادثه» باعث ایجاد چنین فجایعی شده است. حوادثی که بدون شفافیت اعلام می‌شود و دلیل اصلی قطعی برق گفته نمی شود

قطع شد و خاموشی تا ساعاتی از بامداد دیروز ادامه داشت. در برخی مناطق قطعی برق از ۲۳شب تا ۵ صبح گزارش شده است. این در حالی است که قطع برق به طور گسترده دیروز هم رخ داد و به نظر می رسد این وضعیت تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

رامین فرج، سرپرست شرکت توزیع برق استان البرز درباره علت خاموشی های روز شنبه در استان تهران و البرز گفت: دو نیروگاه تولید برق به دلیل مصرف بالا از مدار خارج شده است و تایید کرد که قطعی برق، خارج از زمان‌ بندی اعلام‌ شده بوده است.

همچنین مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، علت قطع برق بیش از پنج ساعت در برخی استان‌ ها را “وقوع حادثه” خواند و گفت: “اگر خاموشی به دلیل وقوع حادثه صورت بگیرد امکان اطلاع‌ رسانی از قبل وجود ندارد.”

محمدحسن متولی‌ زاده، مدیر عامل شرکت توانیر هم شرایط برق در یک ماه آینده را “اضطراری” خواند. متولی زاده علت خاموشی‌های ناگهانی و بدون اطلاع قبلی دو روز اخیر را “مشکلات در شبکه برق” عنوان کرد و گفت که قرار است خاموشی‌ ها طبق جدول‌ها باشد.

برچسب ها:

زندانیان