نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

لطیف حسنی بیست و سومین روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشت

9-ژوئن-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: لطیف حسنی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز بیست و سومین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، دبیر کل «یئنی‌گاموح» که در بند ۸ زندان مرکزی تبریز محبوس است از روز ۲۸ اردیبهشت ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و از ضعف شدید جسمی و تپش قلب رنج می‌برد.

همسر این فعال سیاسی آذربایجانی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» در رابطه با وضعیت وی گفت: «علی‌رغم ضعف جسمی شدید لطیف حسنی، مسولان زندان از ۶ روز پیش وی را به بهداری منتقل نکرده‌اند و هیچ پزشکی او را معاینه نکرده است.»

اعظم پیرولی‌کندی با اشاره به سابقه‌ی بیماری و عمل جراحی قلب لطیف حسنی در سال ۱۳۹۰ تصریح کرد: «وی با سابقه‌ی بیماری قلبی اکنون در وضعیت خطرناکی قرار دارد و از تپش بالای قلب رنج می‌برد.»

وی با اشاره به ملاقات کابینی خود با لطیف حسنی در سه‌شنبه هفته‌ی گذشته نیز افزود: «طی ملاقات کوتاهی که تنها ۱۰ دقیقه طول کشید از دیدن آقای حسنی دچار شوک شدم. وی چنان لاغر و تکیده شده بود که تنها پوست و استخوان به نظر می‌رسید. لطیف حسنی حتی در اعتصاب غذای ۲۸ روزه‌ی سال قبل خویش نیز به این اندازه لاغر نشده بود.»

گفتنی است، لطیف حسنی از روز ۲۸ اردیبهشت ماه با مطالبه‌ی انتقال به زندان شهر محل سکونت خود یعنی کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

وی از سوی شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز و به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام به ۹ سال زندان محکوم شده است.

برچسب ها:

زندانیان