نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

لطیف حسنی دهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت

27-می-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس:‌لطیف حسنی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان مرکزی تبریز دهمین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، دبیر کل «یئنی‌گاموح» از روز ۲۸ اردیبهشت ماه اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و وضعیت جسمی‌اش رو به وخامت گذاشته است.

همسر این فعال آذربایجانی در گفت‌و‌گو با گزارش‌گر «نفس در قفس» علت اعتصاب غذای لطیف حسنی را «اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی، عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و هم‌چنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی» عنوان کرد.

اعظم پیرولی‌کندی با اشاره به ناراحتی قلبی همسر خود گفت: «وی در ۱۰ روز گذشته ۴ مرتبه به علت تپش قلب بالا به بهداری زندان منتقل شده و در برخی موارد تپش قلب وی به بالاتر از صد نیز رسیده است.»

گفتنی است دکتر لطیف حسنی بر اثر عارضه‌ی سکته‌ی قلبی در ۳ سال پیش تحت عمل آنژیوگرافی قرار داشته و مدتی نیز در بیمارستان میلاد تهران بستری بوده است.

خانم پیرولی‌کندی در رابطه با واکنش مسولان زندان تبریز نیز اظهار داشت که تاکنون چندین بار رییس زندان و دیگر مسولان زندان به عناوین مختلف از وی خواسته‌اند تا اعتصاب غذای خود را بشکند تا به خواسته‌هایش رسیدگی شود.

لطیف حسنی پس از عارضه‌ی قلبی و آنژیوگرافی در بیمارستان میلاد تهران

لطیف حسنی پس از عارضه‌ی قلبی و آنژیوگرافی در بیمارستان میلاد تهران

برچسب ها:

زندانیان