نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مبتلا شدن ایرج حاتمی، زندانی امنیتی، در زندان رجایی‌شهر به کرونا؛ جان زندانیان سیاسی بند ده در خطر است

17-ژوئن-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۸خرداد۱۳۹۹: ایرج حاتمی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی‌شهر روز سه شنبه ۲۶خراد۱۳۹۹، با علائم بیماری کرونا همچون تب و لرز، سردرد شدید و کوفتگی بدن و تنگی نفس از سالن زندانیان سیاسی رجایی‌شهر به بهداری زندان مراجعه کرده بعد از تشخیص اولیه بیماری کرونا او را  به  اعزام کردند.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ایرج حاتمی همزمان با اعطای مرخصی به بعضی از زندانیان به مرخصی اعزام شده بود که بیست روز پیش به زندان برگردانده شد.

یک منبع مطلع به گزارشگر «نفس در قفس»، گفت: «ایرج حاتمی، بیست روز پیش به دلیل عدم تمدید مرخصی توسط دادستانی به زندان مراجعه کرده بود. به دلیل عدم رعایت پروتکلهای قرنطینه از طرف مسئولین زندان، او بعد از ۹ روز قرنطینه به بند، پیش سایر زندانیان سیاسی منتقل شد. وی روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹، با علایم کرونا به بهداری مراجعه کرد. بعد از تشخیص اینکه به کرونا مبتلا شده، با اصرار سایر زندانیان هماهنگ کردند که او را به مرخصی بفرستند. هم اکنون به دلیل سیاست‌های ضد انسانی قوه قضاییه مبنی بر نادیده انگاشتن بیماری کرونا در زندانها و عادی سازی کلیه امروز قضایی و اعزام و… جان سایر زندانیان سیاسی و همبندیان ایرج حاتمی در سالن ده زندان رجایی‌شهر در خطر است و باید تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود که از شیوع این بیماری در این بند جلوگیری به عمل بیاید».

لازم به یادآوری است که علیرغم شیوع کرونا و خطر مبتلا زندانیان به این بیماری، همچنان از اعطای مرخصی و آزادی تعداد بسیار زیادی از زندانیان ممانعت به عمل آمده است.

خاطر نشان می‌شویم، ایرج حاتمی زندانی امنیتی، از کارمندان سابق وزارت دفاع است که به اتهام « جاسوسی» بازداشت و به ده سال زندان محکوم شده‌است. ولی هم‌اکنون در با وجود گذشت ۶ ماه از زمان اتمام حکم آزاد نشده است. وی هنگام بازداشت۲ سال در زندان انفرادی نگهداشته شده که به دلیل عدم محاسبه در روزهای زندان، او باید یکسال ونیم دیگر در زندان باشد.

زندانیان