نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مجمع نمایندگان تهران: اعدام از مجازات قاچاقچیان کوچک مواد مخدر حذف شود

4-نوامبر-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: رییس مجمع نمایندگان تهران با تاکید برلزوم جرم زدایی درجامعه، گفت که اعدام باید از مجازات قاچاقچیان کوچک و واسطه‌گر مواد مخدر حذف شود.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا عارف درخصوص موضوع حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان مواد مخدر، گفت: “موضوع حذف اعدام از مجازات قاچاقچیان جزیی و بی سابقه موادمخدر چندین جلسه درفراکسیون امید مطرح شد و طبق جمع‌بندی‌های صورت گرفته طرحی آماده شد مبنی بر اینکه اعدام از مجازات قاچاقچیان کوچک و واسطه‌گر مواد مخدر حذف شود”.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه هم اکنون محکومان به اعدام در موضوع مواد مخدر قاچاقچیان کوچک و واسطه ها هستند نه قاچاقچیان اصلی و سردسته باندها، افزود: “با اعدام این افراد خانواده‌های آنها بی‌سرپرست و دچارمشکلات بسیاری می شوند بنابراین هم اکنون طرحی برای حذف اعدام در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطرح است که اگر مورد تصویب قرار گیرد اعدام از مجازات قاچاقچیان کوچک و واسطه‌ها حذف می شود”.

وی با انتقاد از حجم و تراکم بالای زندانیان در زندان ها، تصریح کرد: “درحال حاضر بحث های بسیاری درجهت مقابله با افزایش تعداد زندانیان و کاهش آنها در فراکسیون امید مطرح شده که درصورت دستیابی به راهکار اساسی موضوع را درقالب طرح ارایه خواهیم داد البته تا پایان مراحل بررسی طرح نمی توان جزییات آن را توضیح داد”.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: “در کمیته‌های ۷ گانه فراکسیون امید درخصوص مشکلات بسیاری از جمله تراکم زندانیان بحث شده است که یکی از موارد برای کاهش تراکم زندانیان استفاده ازمجازات جایگزین حبس است؛ بنابراین جرم زدایی باید در جامعه پررنگ شود تا بتوان فضای زندان ها را با افزایش امکانات و کاهش جرم ساماندهی کرد”.

زندانیان