نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محاکمه‌ی مهدی خدایی به دلیل غیبت در ایام مرخصی

5-جولای-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مهدی خدایی زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین صبح روز گذشته، در مجتمع قضایی قدس به جریمه‌ی نقدی محکوم شده است.

 

به گزارش هرانا، صبح روز چهارشنبه، دوازدهم تیرماه مهدی خدایی در شعبه‌ی ۱۱۷۴ مجتمع قضایی قدس به دلیل آنچه غیبت در ایام مرخصی عنوان شده است، به جریمه‌ی نقدی محکوم شد.

 

مهدی خدایی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد شهر ری و از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که در سی‌ام اسفند ماه سال گذشته پس از گذشت بیش از سه سال به مرخصی اعزام شده بود.

 

این زندانی سیاسی در دادگاهی که پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد، به اتهام “عضویت و فعالیت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” با هدف “اخلال در امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی بر علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

مضاف بر این وی پیش از آن نیز از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۴ سال محکوم شده بود که با احتساب این دو پرونده و بنا بر رای دادگاه تجدیدنظر تهران در مجموع به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم است.

 

شایان ذکر است که علاوه بر آقای خدایی، رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد و اتوبوسرانی تهران، شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر و عبدالله جعفری از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین نیز روز گذشته به همین علت محاکمه و به جریمه‌ی نقدی محکوم شدند.

زندانیان