نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محاکمه سه کارگر پتروشیمی رازی در ماهشهر

23-فوریه-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: نخستین جلسه محاکمه موسی هندیجانی، ‌مازیار رحیم‌زاده و غلام‌حسین حیدری، سه تن از کارگران پتروشیمی رازی که با شکایت کارفرما به “اخلال در نظم” متهم شده‌اند، امروز، یکشنبه چهارم اسفندماه در ماهشهر برگزار شد.

 

به گزارش رادیو زمانه به نقل از ایلنا، این محاکمه در شعبه دو دادسرای عمومی و انقلاب ماهشهر برگزار شد و هر سه کارگر با قرار کفالت آزاد شده‌اند.

 

هفته گذشته بیش از یک هزار کارگر پیمانی پتروشیمی رازی به‌دلیل عملی نشدن وعده‌های مدیرعامل این واحد تولیدی دست به اعتراض صنفی زده بودند و سه کارگر فوق در همین رابطه محاکمه شده‌اند.

 

کارگران پیمانی پتروشیمی رازی نیز در دی‌ماه سال جاری در واکنش به تبعیض میان حقوق و مزایای خود و کارمندان رسمی این واحد تولیدی، چندین تجمع اعتراضی برگزار کردند و در ‌‌نهایت پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور کارفرما و نمایندگان کارگران در روز ۲۳‌‌ دی، یک روز پیش از سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به خوزستان، به توافق رسیدند.

 

یکی از نمایندگان کارگران که نام وی منتشر نشده، گفته است “اجرای مصوبه افزایش حقوق که از تاریخ یکم مهر به تعویق افتاده بود و پرداخت مابه‌التفاوت چهار ماه کارگران در تاریخ ۲۴ دی، بیمه تکمیلی کلیه کارگران به همراه خانواده از ابتدای بهمن، اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور برای کلیه کارگران پیمانی و پرداخت هزینه بازنشستگی ۵۰ کارگر پیمانی با بیش از ۲۰ سال سابقه کار توسط پیمانکار و کارفرما برای سال جاری، توجه بیشتر به مشکلات حقوقی و رفاهی کارگران و برگزاری جلسه‌ای با حضور سهامداران خارجی و داخلی، هیأت مدیره و نمایندگان کارگران” جزئیات مواردی بود که در آن جلسه به تصویب رسید.

 

با این حال به‌گفته این نماینده کارگران کارفرما تاکنون تنها مابه‌التفاوت چهار ماه گذشته کارگران را پرداخت کرده و سایر موارد توافق که قرار بود حداکثر در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه عملی شوند هنوز اجرا نشده است.

زندانیان