نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

 محرومیت از ملاقات برای مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

17-فوریه-2020

گروه خبری: زنان - زندانیان -

سایت نفس در قفس: مریم اکبری منفرد، زندانی سیاسی که یازدهمین سال حبس خود را در زندان اوین می‌گذراند به مدت ۳ هفته از ملاقات محروم شد.
بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، مریم اکبری منفرد به دلیل اعتراض به وضعیت نگهداری یکی از زندانیان زن در شرایط بد و بدون رسیدگی از طرف مسئولان زندان اوین به مدت ۳ هفته از ملاقات با خانواده خود محروم شده است.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «محرومیت از ملاقات مریم اکبری منفرد در صورتی به او ابلاغ شده که هیچ کمیته انضباطی برای وی تشکیل نشده است. در حالی که طبق قوانین زندان اگر زندانی خلافی مرتکب شده باشد اول کمیته انضباطی تشکیل شده و بعد حکم صادر می‌شود این در صورتی است که مریم اکبری هیچ خلافی انجام نداده است و تنها به شرایط بد نگهداری یک زندانی دیگر که او را بدون رسیدگی در بند زنان رها کرده بودند به زندانبانان اعتراض کرده است».
این منبع مطلع در ادامه افزود:« اگر مریم اکبری منفرد خلاف داخل زندان مرتکب شده بود باید اول اتهام و بند صدور رای را به او می گفتند و بعد او را محکوم می کردند. در صورتی است که این محرومیت از ملاقات از طرف رئیس بند زنان به وی فقط ابلاغ شده است»!
مریم اکبری منفرد در حالی از ملاقات با خانواده خود محروم شده است که او مادر سه فرزند است و تنها راه ارتباطی با فرزندانش روزهای ملاقات در زندان اوین است.
منبع مطلع در خصوص اعتراض خانم اکبری به این حکم گفت: « مریم اکبری به حکم اعتراض نکرده است ولی در دیداری که ضیایی، رئیس زندان اوین با ایشان داشته به او گفته درخواست کتبی بدهد برای رسیدگی که خانم اکبری این موضوع را نفی کرده که من هیچ درخواستی نمیدهم چون هیچ کار غیرقانونی نکرده ام».
خاطر نشان می شویم که مریم اکبری منفرد از ۹ دی ۸۸ ، بدون یک روز مرخصی در زندان به سر می برد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست صلواتی وی را به ۱۵ سال زندان محکوم کرد که این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر تایید شد. اکبری منفرد هم اکنون یازدهیمن سال زندان خود را در زندان اوین سپری میکند. هم چنین یک برادر و یک خواهر او در جریان اعدام‌های تابستان ۶۷ اعدام شدند، دو برادر دیگر مریم اکبری در جریان اعدامهای دهه ۶۰، اعدام شدند

زندانیان