نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محرومیت زندانیان اهل سنت از برگزاری نماز جماعت در زندانهای زابل و سیرجان

2-جولای-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: طی روزهای گذشته زندانیان اهل سنت زندانهای زابل و سیرجان از برگزاری نماز جماعت محروم شده اند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، جمعی از بستگان زندانیان زندان زابل از ممانعت مسئولان این زندان برای برگزاری نماز جماعت زندانیان اهل سنت خبر دادند.

طبق این گزارش رئیس زندان زابل محمد نارویی و رییس حفاظت زندان گلویی در روزهای اخیر از برگزاری نمازهای جماعت زندانیان اهل سنت زابل ممانعت کرده و رفتاری تند و خشن با نمازگزاران اهل سنت را داشته اند.

در این خصوص به نقل از خانواده یکی از زندانیان آمده است: “روز گذشته پاس کلیدهای بندهای داخلی زندان از جمله مهدی یزدانی و رضا آذرسا با توهین های مکرر به زندانیان و برخوردی خشن، از رفتن زندانیان به نمازخانه جهت برگزاری نماز جلوگیری کرده و این ممانعت را دستوری از طرف سازمان های زندان ها و مدیر کل زندان های استان عنوان کرده اند”.

همزمان در گزارشی مشابه از زندان سیرجان، مسئولان، زندانیان اهل سنت این زندان را علیرغم درخواست مکرر از برگزاری نماز جماعت منع کرده اند.

طبق این گزارش خانواده یکی از زندانیان‌ گفته است: “رئیس زندان سیرجان “آذرنگ” و مسئول فرهنگی “یاراحمدی” در روزهای اخیر از برگزاری نمازهای جماعت زندانیان اهل سنت در زندان سیرجان ممانعت کرده و “رفتاری تند و خشن” با نمازگزاران داشته اند”.

این منبع اینگونه ادامه می دهد: “معاون زندان سیرجان آقای “خسروی” در اقدامی عجولانه تمام زندانیان اهل سنت زندان سیرجان با هر اتهامی را در یک بند قرار داده و از برگزاری نماز جماعت در نمازخانه ممانعت می کنند”.

زندانیان