نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محمدرضا خاتمی به ۲ سال حبس محکوم شد

6-جولای-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادگاه بدوی در ارتباط با پرونده محمدرضا خاتمی اقدام به صدور رای کرده است. گفته می شود طبق حکم صادره در مرحله بدوی آقای خاتمی به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است. چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات وی اواخر خردادماه در ساختمان شماره دو قوه قضائیه برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست خبری روز سه‌شنبه هفته گذشته یکی از خبرنگاران از غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه درباره رأی دادگاه محمدرضا خاتمی سؤال کرد که وی گفت: این پرونده با حضور متهم و وکلا در دادگاه رسیدگی شد و دادگاه رأی صادر کرده است که این رأی می‌بایست در این هفته صادر می‌شد اما به دلیل اینکه قاضی در مرخصی است هنوز رأی به صورت تایپی ابلاغ نشده است و رأی قطعی نیست به همین دلیل از بیان جزئیات معذورم.

براساس این گزارش حکم دادگاه امروز شنبه ۱۵ تیرماه ۹۸، مبنی بر تحمل دو سال حبس تعزیری به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به محمدرضا خاتمی ابلاغ شده است.

خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه نیز روز جاری از ابلاغ حکم این دادکاه به محمدرضا خاتمی خبر داد.

با این حال به گزارش خبرگزاری ایسنا امیرحسین آبادی، وکیل مدافع محمدرضا خاتمی ضمن اظهار بی اطلاعی در این خصوص گفته است که رای صادر شده ولی تاکنون ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر نیز به گزارش خبرگزاری ایلنا، روز جاری محمدرضا خاتمی درباره حکمی که از سوی دادگاه صادر شده است گفت: “حکمی به دست من و وکلایم حتی به صورت الکترونیک نرسیده است”.

پیشتر در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱ خرداد ۹۸، ۲۸ و ۲۹ خردادماه ۹۸ جلسات اول تا چهارم رسیدگی به اتهامات محمدرضا خاتمی در ساختمان شماره دو قوه قضاییه و در شعبه ۱۰۵۷ کارکنان دولت برگزار شده بود.

خاتمی در این جلسات، دفاعیات خود را در خصوص ادعای مطرح شده توسط وی مبنی بر تقلب در انتخابات ۸۸ را ارایه داده بود. محمدرضا خاتمی، در آبان ماه سال گذشته مدعی شده بود در سال ۸۸ هشت میلیون رای به نفع محمود احمدی‌نژاد به صندوق‌ها اضافه شده و در پی آن تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

سید محمدرضا خاتمی (متولد ۱۳۳۸ در اردکان) پزشک و سیاستمدار اصلاح طلب ایرانی است. او که نایب‌رئیس مجلس ششم بود، دبیر کل سابق جبهه مشارکت و عضو فعلی شورای مرکزی آن است.

برچسب ها:

زندانیان