نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محمد ابراهیمی از مصادیق شکنجه در گزارش احمد شهید، همچنان زیر شکنجه هست

4-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس:‌ مسئولان زندان اوین از انتقال سیدمحمد ابراهیمی، زندان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین به بهداری زندان جلوگیری می کنند.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، با گذشت یک ماه از نوبت دکتر برای آقای محمد ابراهیمی در خارج از زندان اوین؛ و علیرغم سرفه های ممتد ناشی از بیماری تنفسی، مسوولان زندان همچنان از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری می کنند.

 

همچنین علیرغم تاکید پزشکان مبنی بر نیاز آقای ابراهیمی به دستگاه اکسیژن به صورت مداوم، نامبرده از حق استفاده از دستگاه محدود بوده و تنها چند روز در هفته موفق به استفاده از دستگاه اکسیژن می شود.

 

گفتنی است مشکل تنفسی آقای محمد ابراهیمی، فعال مدنی و از فعالان کمیته مادران عزادار، در جریان بازداشت وی در سال ۸۹ و در سلول انفرادی بند ۲۰۹ آغاز شده است.

 

ایشان همچنین در زمان انفرادی دچار حمله عصبی نیز شده بود، بطوریکه پس از ٨ ماه انفرادی در بندهای ٢٠٩ و ٢۴٠ زندان اوین در شرایط شکنجه فیزیکی و روانی؛ به آسایشگاه روانی امین آباد تهران اعزام شد.

 

بنا بر اطلاع این کمپین در حالیکه فضای بسته و شلوغ بند ۳۵۰ موجب تشدید بیماری تنفسی آقای ابراهیمی شده است، عدم دسترسی منظم به دستگاه اکسیژن و جلوگیری از انتقال به بهداری و حال وی را وخیم تر کرده است.

 

آقای محمد ابراهیمی، ٢٢ آذرماه سال ٨٩ توسط ماموران اطلاعات به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، توهین به رهبری و جنگ نرم علیه نظام بازداشت شد و تا ٨ ماه ممنوع الملاقات بود و خانواده اش از محل نگهداری اش بی اطلاع بودند.

 

گفتنی است سید محمد ابراهیمی یکی از مصادیق شکنجه های سخت در زندان اوین محسوب می شود که در گزارش احمد شهید نیز به آن اشاره شده است.

برچسب ها:

زندانیان