نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محمد خنیفر با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

10-اکتبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: محمد خنیفر یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که پیشتر در عوارضی خرم آباد، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، با تودیع قرار وثیقه از زندان دزفول آزاد شد. روز یکشنبه ۱۴ تن از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند که از این تعداد ۸ کارگر ساعاتی پس از بازداشت و ۵ کارگر دیگر روز گذشته با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بودند.

به گزارش ایلنا، چهارشنبه ۱۷ مهرماه ۱۳۹۸، محمد خنیفر یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که در عوارضی خرم آباد بازداشت شده بود، با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان دزفول آزاد شد.

با احتساب آقای خنیفر، شش کارگر بازداشتی هفت‌تپه از زندان آزاد شدند.

روز گذشته نیز پنج تن از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه با تودیع قرار به صورت موقت آزاد شده بودند.

این کارگران روز یکشنبه ۱۴ مهرماه ۱۳۹۸ در پی تجمعات و درخواست مطالبات خود بازداشت شده بودند که تعدادی از کارگران ساعاتی پس از بازداشت آزاد شده بودند و ۶ شهروند دیگر پس از تفهیم اتهام در شعبه دوم دادیاری دادگستری شوش و علیرغم تعیین قرار وثیقه در بازداشت بودند.

روز یکشنبه همچنین ۲ تن دیگر از کارگران به نام های “محمود خدایی و ایمان اخضری” و پیش از آن نیز یوسف بهمنی، دیگر کارگر این شرکت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

گفتنی است دور جدید اعتصاب و اعتراض کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، از روز دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸، به دلیل اخراج همکارانشان آغاز شده است.

زندانیان