نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت دو زندانی سیاسی کرد به ۱۳ سال حبس تعزیری

13-آوریل-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، سه شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۰: سعید خالدی و جلال نامداری شهروندان اهل کرمانشاه  و زندانیان سیاسی ، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب  مجموعا به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند. سعید خالدی اوایل بهمن‌ماه ۹۹ در  پاوه و  جلال نامداری دی ماه ۹۹، در کرمانشاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش کردپا، سعید خالدی و جلال نامداری در یک پرونده مشترک توسط شعبه اول دادگاه انقلاب کرمانشاه، مجموعا به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

بر اساس این گزارش،  جلال نامداری به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام به ۵ سال و به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم از طریق مشارکت و تشویق مردم برای شرکت در اعتراضات آبان‌ماه ٩٨، به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

سعید خالدی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام، به ۴ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام، به ۱ حبس تعزیری محکوم شده است.

لازم به یادآوری است که سعید خالدی اوایل بهمن ۱۳۹۹، در شهرستان پاوه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

همچنین  جلال نامداری نیز در دی ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کرمانشاه بازداشت شد و پس از مدتی به زندان این شهر انتقال یافت.

برچسب ها:

زندانیان