نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت رضا انتصاری، از دراویش گنابادی به ۷ سال حبس

16-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: رضا انتصاری، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور که در زندان تهران بزرگ محبوس است، با حکم دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به خواف، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور، رضا انتصاری درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور، با حکم غیابی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۷ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به خواف، ۲ سال ممنوع‌الخروجی و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

قاضی صلواتی در حکم آقای‌ انتصاری نوشته است: «متهم صراحتاً اعلام می‌دارد از مدیران اصلی سایت فرقه است و مسئولیت تمام مطالب را بر عهده می‌گیرد. متهم علی‌رغم گذراندن ۴ سال حبس تعزیری به جرم حضور در تجمعات کوار در سال ۹۰ به محض آزادی از زندان مجدداً فعالیت سوء خود بر علیه نظام را از سر گرفته و این مهم را با افتخار بیان می‌دارد و همچنین با قبول مسئولیت سایت غیرقانونی مجذوبان و مصاحبه با رسانه‌های معاند در خارج از کشور، ضدیت خود با نظام و دفاع همه‌جانبه از سیاست‌های فرقه گنابادی حتی پس از آزادی از بازداشت کنونی را ابراز می‌دارد.»

رضا انتصاری، فارغ‌التحصیل دانشکده خبر، مستندساز و خبرنگار اخراجی تلویزیون، یکم اسفندماه سال گذشته در جریان حادثه گلستان هفتم توسط نیروهای لباس‌شخصی‌ بازداشت شد و در نتیجه‌ی ضرب و جرح به “بیمارستان امام سجاد” منتقل شد و نهایتاً پس از یک دوره بازجویی  در زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این درویش گنابادی پیش‌تر در سال ۹۰ به اتهام اقدام علیه امنیت کشور به ۸ سال زندان محکوم شده بود که پس از گذراندن دوره ۴ساله حبس تعزیری، سال ۱۳۹۴ از زندان آزاد شد.

به دلیل یکسان بودن اتهامات بازداشت جدید رضا انتصاری با اتهامات بازداشت او در سال ۹۰، چهار سال زندان تعلیقی نیز برای این درویش گنابادی به اجرا گذاشته می‌شود.

زندانیان