نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت سعید مدنی به ۶ سال زندان و ۱۰ سال تبعید

19-ژوئن-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: دکتر سعید مدنی زندانی سیاسی و فعال ملی- مذهبی به ۶ سال زندان در تبعید بندرعباس و ۱۰ سال تبعید به شهر بندرعباس محکوم شد.

 

به گزارش هرانا، این زندانی سیاسی که فعلا در بند ۳۵۰ زندان اوین بسر میبرد و مشغول سپری کردن محکومیت ۳ ساله خود در ارتباط با بازداشت گروهی ملی- مذهبی‌ها در اسفند سال ۱۳۷۹ توسط اداره اطلاعات سپاه است، به اتهام اجتماع و تبانی به ۶ سال زندان در تبعید زندان بندرعباس و ۱۰ سال تبعید به شهر بندرعباس محکوم شده است.

 

وی در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۰ به اتفاق همسرش در خیابان بازداشت شده بود و ماموران امنیتی وی را به منزلش برده و ضمن تفتیش منزل مقداری از وسایل وی را ضبط کرده بودند.

 

این دانش‌آموختهٔ دکترای علوم اجتماعی عضو گروه مسائل و آسیب‌های اجتماعی انجمن جامعه‌شناسی ایران و صاحب تحقیقات متعدد و ارزشمند در حوزهٔ آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه اعتیاد، فقر، و روسپی‌گری است.

 

سعید مدنی مدرس دانشگاه علوم اجتماعی و بهزیستی و سردبیر فصلنامه علمی ـ پژوهشی رفاه اجتماعی بود که با تهدید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی پس از انتخابات ۱۳۸۸ از کار برکنار شد.

 

گفتنی است، وی در بازداشت اخیر خود حدود یک سال را در بند امنیتی ۲۰۹ اوین تحت آزار و اذیت بازجویان این بند قرار داشته است.

برچسب ها:

زندانیان