نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت قطعی رضا زعیمی نوکیش مسیحی به ۹ سال حبس تعزیری

3-می-2021

گروه خبری: اقلیت های دیني - زندانیان -

نفس در قفس،۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰: حکم محکومیت رضا زعیمی نوکیش مسیحی توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی کاهش پیدا کرد. رضا زعیمی اوایل بهمن ماه سال گذشته در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب کرج به یک سال و شش ماه حبس و دو سال منع خروج از کشور محکوم شده بود.

به گزارش ماده ۱۸، رضا زعیمی نوکیش مسیحی، ۴۰ ساله و اهل کرج، توسط دادگاه تجدید نظر استان البرز به ۹ ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شد.

وی پیشتر در تاریخ ۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ در شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی شعبانی و به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری به یک سال و شش ماه حبس و دو سال ممنوع الخروجی محکوم شده بود.

رضا زعیمی در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹، در نزدیکی محل سکونتش در کرج توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت و پس از ۴ ساعت از مکان نامعلومی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل شد.

بر اساس این گزارش، طی مدت زمان بازداشت، آقای زعیمی به مدت ۸ روز از تماس تلفنی محروم بوده و منزلش توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته است.

وی پس از گذشت ده روز به دستور قاضی دادسرای عمومی انقلاب ناحیه کرج از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به ندامتگاه قزلحصار منتقل و نهایتا پس از یک هفته با تودیع قرار ۶۰ میلیون تومانی آزاد شد.

برچسب ها:

زندانیان