نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت محمد شریفی مقدم به ۱۲ سال حبس

18-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني - دانشجویان -

سایت نفس در قفس: محمد شریفی‌ مقدم، درویش گنابادی و از خبرنگاران وبسایت مجذوبان نور که در زندان تهران بزرگ محبوس است، با حکم شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با ریاست قاضی صلواتی به ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور، محمد شریفی‌ مقدم، درویش گنابادی و از خبرنگاران وبسایت مجذوبان نور، با حکم غیابی قاضی صلواتی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید به برازجان و ۲ سال محرومیت‌های اجتماعی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

“اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”، “اخلال در نظم عمومی”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تمرد در برابر امر پلیس” اتهاماتی هستند که قاضی صلواتی بر اساس آنها محمد شریفی‌مقدم را به ۱۲ سال حبس محکوم کرده است.

در دادنامه محمد شریفی‌مقدم آمده است: “متهم در کلیه‌ی حوادث و تجمعات فرقه از ابتدا حضور داشته و به هیچ عنوان ابراز پشیمانی و تنبه از حوادث به‌وجودآمده ندارد. وی دائماً نظام اسلامی و مسئولین نظام را مقصر اصلی به وجود آمدن این حادثه [گلستان هفتم] می‌داند”.

لازم به ذکر است که پیشتر محمد شریفی‌ مقدم به همراه پنج تن از فعالان حقوق دراویش که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت شده و اکنون در زندان تهران بزرگ محبوس هستند طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس زندان، اعلام کرده بودند که تا زمان برگزاری دادگاهی علنی و با رعایت شرایط منصفانه در انظار عمومی، در دادگاه حضور نخواهند یافت.

محمد شریفی‌مقدم دانش‌ آموخته مهندسی متالورژی از دانشگاه صنعتی شریف، فعال دانشجویی و از مدافعان حقوق کودکان کار، سحرگاه یکم اسفندماه سال ۱۳۹۶ همراه با صدها درویش گنابادی در نتیجه‌ی یورش نیروهای لباس‌شخصی به‌شدت مجروح شد و پس از گذراندن یک دوره بازجویی در زندان اوین به زندان تهران بزرگ انتقال یافت.

زندانیان