نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

محکومیت یک متهم به تجاوز به عنف به اعدام در ملا عام

19-اکتبر-2013

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: جوانی که متهم به تجاوزبه‌عنف به زن همسایه است از سوی هیات قضات به اعدام در ملأعام محکوم شد.

 

به گزارش روزنامه‌ی شرق، زنی میانسال اسفند سال ۹۰ به ماموران پلیس کرج خبر داد، مورد تجاوز مردی جوان قرار گرفته ‌است. این زن به پلیس گفت: من در خانه تنها بودم که متوجه ورود کسی به خانه شدم قبل از اینکه بتوانم عکس‌العمل نشان بدهم آن مرد جوان مرا با تهدید چاقو وادار به برقراری رابطه کرد.

 

وقتی مرد جوان پذیرفت مرتکب تجاوزبه‌عنف شده ‌است پرونده به دادگاه کیفری استان البرز فرستاده‌ شد.

 

زن میانسال در جلسه اول محاکمه در جایگاه حاضر شد و شکایت خود را خطاب به قضات مطرح کرد.

 

وقتی نوبت به متهم رسید او اتهامش را قبول کرد و گفت: من به این زن تجاوز کردم، چون مواد کشیده بودم اصلا در حال خودم نبودم و نمی‌دانستم چنین اتفاقی می‌افتد.

 

وقتی این جلسه چند روز بعد تشکیل شد متهم این‌بار اتهامش را انکار کرد و گفت: هرچه تا به حال گفته دروغ است، او گفت: من به این زن تجاوز نکردم و هرچه گفتم تحت فشار بود. متهم در پاسخ به این سوال که چرا در جلسه قبل دادگاه و مقابل وکیلش اقرار کرد، گفت: درست است که هیچ ‌فشاری در آن زمان روی من نبود اما من به لحاظ روحی و روانی تحت فشار بودم و به همین دلیل هم اعتراف کردم اما حالا دارم واقعیت را می‌گویم من هیچ‌وقت به زن شاکی تجاوز نکردم.

 

با انکار این جوان وکیل مدافعش‌ هم خواستار تبرئه او شد. این مرد گفت: تناقض‌گویی‌های موکلم به دلیل این است که او به کسی تجاوز نکرده و هربار که مورد پرسش قرار گرفته ادعای جدیدی را مطرح کرده ‌است. بنابراین من خواستار این هستم که او از اتهام تجاوز تبرئه شود.

 

بعد از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند و جمشید را در تجاوز مجرم شناختند و به اعدام در ملأعام محکوم کردند.

زندانیان