نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مخالفت با آزادى مشروط اکبر مهاجری

5-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: مسئولین زندان مرکزی تبریز با آزادی مشروط اکبر مهاجری زندانی سیاسی محبوس در این زندان مخالفت کردند.

 

به گزارش آذوح، روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه ۹۲ آزادی مشروط اکبر مهاجری از فعالین مدنی آذربایجان که در بند ۱۲محکومین زندان مرکزی تبریز دوران محکومیت خود را پشت سر می گذارد، بدون بررسی رد گردید.

 

اکبر مهاجری صبح روز پنج شنبه ۱۱مهر ماه ۹۲ از سوی نیروهای امنیتی دستگیر و برای گذراندن ادامه‌ی دوران حبس خود به قرنطینه‌ی زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود و روز شنبه ۱۳ مهرماه سال جاری به بند سه گانه و پس از یک روزماندن در آن بند روز یکشنبه به بند ۱۲محکومین منتقل شده است.

 

اکبر مهاجری ۱۷ دی ماه سال ۱۳۹۰ در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر محاکمه و به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی به دلیل پخش و توزیع پوسترهایی در رابطه با بازداشت شدگان ۲ شهریور ماه ۹۰ در قوم تپه تبریز به ۴ ماه حبس تعزیری و ۸ ماه حبس تعلیقی محکوم گردید. وی از اتهام تبلیغ علیه نظام در شعبه ۴ بازپرسی تبرئه شده بود.

 

لازم به یاد آوری است که این فعال مدنی روز ۹ شهریور ماه سال ۱۳۹۰ به همراه چند تن دیگر از فعالین مدنی بازداشت و ۲۸ آبان همان سال به قید وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیون ریالی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

 

خاطر نشان کنیم که این فعال مدنی بارها از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

برچسب ها:

زندانیان