نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مخالفت با مرخصی ساعتی محسن اسماعیلی برای زیارت مزار مادرش

28-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: عدم موافقت رییس‌ زندان عادل‌ آباد شیراز با مرخصی ساعتی محسن اسماعیلی، درویش گنابادی محبوس در آن زندان که خواستار حضور بر سر مزار مادرش شده بود، باعث تشدید اختلال روحی ناشی از غم و اندوه فوت مادر در این درویش زندانی شده است.

 

مادر محسن اسماعیلی، مرداد ماه سال جاری برای شرکت در جلسه دادگاه فرزندش عازم شهرستان کوار بود، که در مسیر جاده شهرستان کوار در اثر سانحه رانندگی درگذشت. آقای اسماعیلی به دنبال اطلاع از این حادثه در نامه‌ای خطاب به رییس زندان عادل‌ آباد شیراز خواستار استفاده از مرخصی شده است اما اعمال فشار نهادهای قضایی و سیاسی بر زندانیان امنیتی، حق زیارت مزار مادر نیز از این درویش گنابادی دریغ می‌شود. حق قانونی مرخصی از این درویش گنابادی به دلیل آنچه مقامات امنیتی آن را “ایجاد تشنج در شهرستان کوار” می‌خوانند از وی سلب شده است.

یاد آور می شود پیش از این نیز از حضور این درویش در مراسم خاکسپاری مادرش ممانعت به عمل آمده بود.

 

محسن اسماعیلی ۱۰ اردیبهشت سال جاری در شهر کوار بازداشت و پس از گذراندن دوران یک ماهه انفرادی در بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و بازجویی‌های شدید، به بند عبرت زندان عادل آباد شیراز منتقل شد که از آن تاریخ تا به امروز در زندان به سر می‌برد.

برچسب ها:

زندانیان