نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مخالفت با مرخصی فرهاد سلیمی پس از فوت پدر

20-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: با وجود در گذشت پدر “فرهاد سلیمی” از شهروندان اهل سنت مسئولین زندان از دادن مرخصی به وی امتناع می‌کنند.

 

به گزارش هرانا، فرهاد سلیمی اهل شهر سقز در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌ و با وجود گذشت چهار سال همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

 

پدر این استاد علوم دینی اهل سنت روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه درگذشت و با این وجود مسئولین زندان تا لحظه تکمیل این خبر از دادن مرخصی به این زندانی عقیدتی خودداری کرده‌اند.

 

این درحالی است که طبق قوانین سازمان زندان‌ها زندانی حق دارد در صورت بیماری و یا فوت بستگان درجه اول به مرخصی تحت الحفظ و یا به قید وثیقه اعزام شود.

 

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ماموستا فرهاد سلیمی درپی فوت پدربزرگوارشان طی نامه‌ای به نصیری پورقاضی ناظربرزندانیان عقیدتی وسیاسی اهل سنت خواستار قبولی قرار وثیقه‌ای شد که درسال ۸۹ برای وی صادرشده بود. فوت پدر ایشان که بشدت باعث تضعیف روحیه خانواده ایشان شده است بیش ازپیش غم نبود ایشان رابرای خانواده دو چندان کرده است. وی که طبق قرارصادره درسال ۸۹ باید آزاد می‌گردید، اما باوجود مهیا بودن وثیقه تاکنون اطلاعات ازقبولی آن توسط مراجع قضایی ممانعت به عمل آورده است.»

 

فرهاد سلیمی، داود عبداللهی، انور خضری، قاسم آبسته، خسرو بشارت، کامران شیخه و ایوب کریمی در بهمن ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه و بصورت یک نفره نگهداری شدند.

 

ایشان سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بسر بردند.

 

این هفت زندانی اهل سنت پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۰ روز نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

زندانیان