نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مدیر مسئول روزنامه بهار مجرم شناخته شد

25-می-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: در جلسه امروز دادگاه مطبوعات مدیر مسئول روزنامه بهار بر اساس آراء هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گزارش فارس، پرونده سعید پورعزیزی مدیر مسئول روزنامه بهار امروز در دادگاه مطبوعات مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آراء هیأت منصفه دادگاه مطبوعات وی مجرم شناخته شد.

ادعا شده است که پورعزیزی به علت فعالیت تبلیغی علیه نظام، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع، ترویج مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد می‌کند و همچنین نقل مطالب از گروه‌های مخالف داخلی به نحوی که تبلیغ آن گروه‌ها محسوب می‌شود مجرم شناخته شد.

بر اساس این گزارش مدیر مسئول روزنامه بهار بر اساس آراء هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مستحق تخفیف دانسته نشد.

روزنامه بهار اول آبان ماه سال گذشته مقاله ای را با عنوان « امام؛ پیشوای سیاسی و یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد و سپس به دلیل برخی مطالب آن مقاله، مسوولان این روزنامه با انتشار نامه ای در تاریخ چهارم آبان ماه از توقف خودخواسته انتشار «بهار» خبر دادند.

اما این پایان کار نبود و ششم آبان ماه نیز با حکم هیأت نظارت بر مطبوعات روزنامه بهار توقیف و پرونده آن به قوه قضاییه ارسال شد.

پیش از این نیز گزارش شده بود که روزنامه بهار با رای شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به شش ماه توقیف و سعید پورعزیزی مدیر مسوول آن به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده است.

نویسنده مقاله روزنامه توقیف شده بهار نیز ۱۹ آبان ماه ۱۳۹۲در اصفهان احضار و بازداشت و پس از دو ماه بازداشت موقت با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

غروی ۱۵ دی ماه سال گذشته همزمان با مدیر مسئول روزنامه بهار به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف اصول قانون اساسی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و از سوی هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

زندانیان