نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مراسم بزرگداشت یاد شهدای قیام آبان ۹۸در بند زنان سیاسی زندان اوین در شب یلدا

22-دسامبر-2019

گروه خبری: زنان - زندانیان -

نفس در قفس: شب گذشته، شنبه ۳۰ آذر ۹۸، زنان سیاسی زندان اوین با تبدیل شب یلدا به مراسم بزرگداشت شهدای قیام آبان ۹۸، یاد کشته شدگان قیام آبان را گرامی داشتند.

به گزارش « نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، این مراسم با سرودخوانی جمعی آغاز شد و  بعد از تلاوت آیاتی از قران چند نفر اقدام به سخنرانی و شعر خوانی کردند و هم چنین زندانیان اقلیتهای مذهبی با یاد شهدا دعا خواندند. مراسم با گردآمدن در کریدر بند و سرودخوانی جمعی به پایان رسیده است.

همچنین روز گذشته در پی تحصن ۵ تن از زندانیان در دفتر بند، ضیایی،  رئیس زندان اوین، اقدام به قطع تلفن های بند کرد که این عمل،  واکنش زندانیان را بر انگیخت و اقدام به تجمع و سرود خوانی در کریدر بند کردند. ضیایی با حضور در بند زنان، زندانیان را تهدید به قطع کردن هواخوری  کرد . زنان سیاسی زندان اوین در کریدر شعار: « زندانی سیاسی آزادباید کردد / حکومت ستمگر نابود باید گردد» سر دادند . با واکنش زندانیان سیاسی ضیایی مجبور به عقب نشینی از تصمیم خود شده و تلفن های بند را که به مدت یک ساعت قطع بود  وصل کرد.

خاطر نشان می شویم زنان سیاسی زندان اوین روز گذشته، شنبه ۳۰ آذر، طی بیانیه ی که توسط «نفس در قفس» منتشر شد، اعلام کرده بودند که مراسم شب یلدا را به مراسم بزرگداشت شهدای قیام آبان ۹۸ تبدیل می کنند.

زندانیان