نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرد اعدامی با ۵۰ میلیون تومان نجات می یابد؛ خیرین تا یک هفته به اجرای احکام بروند

27-جولای-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: پسر جوان که در یک درگیری دوستش را به کام مرگ کشانده بود برای نجات از چوبه دار به ۵۰ میلیون تومان پول نیاز دارد. کسانیکه امکان کمک به این پسر جوان برای بازگشت به زندگی را دارند به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، ساعت یک ظهر ۱۴ بهمن ماه سال ۸۸ ماموران کلانتری ۱۱ ساوجبلاغ در جریان مرگ پسر جوانی در بیمارستان امام جعفر صادق قرار گرفتند و خیلی زود تیمی ویژه ای برای تحقیقات وارد عمل شدند.

ماموران در تجسس های ابتدایی پی بردند که پسر جوان هدف ضربات چاقو از ناحیه سینه و گردنش قرار گرفته و پس از انتقال در بیمارستان به کام مرگ فرو رفته است.

برادر این مقتول جوان که در بیمارستان حضور داشت به ماموران گفت: “وقتی از سرکار به خانه آمدم از اهالی محل شنیدم که برادرم در باغ انگوری که نزدیک خانه مان بود هدف ضربات چاقو قرار گرفته که با سرعت خودم را بالای سر برادرم حمید رساندم و پس از انتقال به بیمارستان متوجه مرگش شدم”.

بدین ترتیب تحقیقات پلیسی در محل جنایت کلید زده شد و ماموران موفق شدند شاهد این درگیری مرگبار را که پسر جوانی بود شناسایی کنند.

این پسر به ماموران گفت: “برای تعمیر دوچرخه ام بودم که دیدم حمید و کامران با هم سرگرم صحبت هستند که ناگهان بین آنها درگیری صورت گرفت که در یک لحظه کامران چاقویی از جیبش بیرون کشید و ضرباتی به حمید زد و پا به فرار گذاشت”.

همین کافی بود تا عملیات دستگیری عامل جنایت آغاز شود و ماموران فردای روز ماجرای قتل موفق به دستگیری کامران در خانه شان شدند.

کامران که راهی جز اعتراف نداشت به ماموران گفت: “روز حادثه با حمید که بچه محل هستیم روی پله جلوی یک خانه نشسته بودیم و چون شنیده بودم حمید پشت سر من حرف زده و دوستانم طرز فکرشان نسبت به من تغییر کرده است درباره انگیزه بدنام کردنم صحبت کردیم که درگیری لفظی بین ما شروع شد”.

وی افزود: “وقتی با حمید درگیر شدم از شدت عصبانیت کنترلم را از دست دادم و در یک لحظه چاقویی که در جیبم بود بیرون آوردم و ۲ ضربه به او زدم و پا به فرار گذاشتم و شب را در بیابان های اطراف خانه مان پنهان شدم و فکر نمی کردم حمید فوت کرده باشد که پس از بازگشتن به خانه متوجه کشته شدن حمید شدم”.

در ادامه جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد و کامران از سوی رییس دادگاه به قصاص، اعدام محکوم شد که دیوان عالی کشور مهر تایید بر این حکم زد.

پس از صدور حکم پرونده برای اجرای حکم به دادسرای امور جنایی تهران انتقال یافت که در این مرحله واحد صلح و سازش وارد عمل شدند خانواده حمید پذیرفتن تا در صورت دریافت دیه ۵۰ میلیونی از خون پسرشان می گذرند و کامران را می بخشند.

خانواده قربانی جنایت فرصت یک هفته ای برای تهیه این پول را اعلام کرده اند و این در حالی است که خانواده کامران قادر به تهیه این پول نیستند.

بنا به این گزارش، واحد صلح و سازش با تقاضای انتشار این خبر خواست تا کسانیکه قادر به کمک به این پسر جوان برای بازگشت به زندگی هستند به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کنند.

برچسب ها:

زندانیان