نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرگ دو زندانی در زندان تهران بزرگ با علائم مشکوک به کرونا

26-فوریه-2020

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس: دو زندانی در زندان تهران بزرگ با علائم مشکوک به کرونا، به دلیل عدم رسیدگی و نبود امکانات پزشکی و بهداشتی جان خود را از دست داند.

به گزارش رکنا، یک زندانی به اسم حمیدرضا ۴۴ ساله که به اتهام مالی در زندان تهران بزرگ نگهداری می شد با وجود علائم مشکوک به کرونا وداشتن سرفه در سایه عدم رسیدگی مسئولین زندان جان خود را از دست داد.

هم چنین بنا به گزارش های رسیده، یک زندانی ۲۵ ساله در تیپ ۲سالن ۴ زندان تهران بزرگ با علائم مشکوک به کرونا فوت کرده است مسئولین زندان از اعلام این خبر خوداری کرده و اعلام کرده اند که مرگ این زندانی به دلیل مننژیت بوده است درحالی که هیچ گونه تستی برای رد بیماری کرونا از این زندانی فوت شده به عمل نیامده بود.

 

طبق این گزارش، مسئولیندر زندان تهران بزرگ در دو تیپ ۱ و ۴ سالنی را برای قرنطینه زندانیان بیمار و مشکوک به کرونا در نظر گرفته اند که همه مریض ها با جمعیت حدود ۳۰۰ نفری در یک جا نگهداری می کنند. با وجود اینکه هیچ گونه امکانات بهداشتی و مورد نیاز برای تشخیص بیماری کرونا در بین زندانیان موجود نیست مسئولین زندان اصرار دارند که کرونا به زندان تهران بزرگ نیامده است.

با توجه به اینکه هیچ کدام از زندانیان در زندانها شرایط و امکانات مناسب برای پیشگیری از این بیماری را ندارند نگرانی ها در مورد جان تمامی زندانیان افزایش پیدا کرده است.

زندانیان