نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرگ سه زندانی در زندان ارومیه به دلیل عدم رسیدگی پزشکی

12-سپتامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سه زندانی محبوس در زندان ارومیه طی روزهای گذشته به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و اعزام به موقع به بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، طی روزهای گذشته سه زندانی  در زندان مرکزی ارومیه در اثر بیماری و به دلیل عدم اعزام به بیمارستان و رسیدگی پزشکی جان خود را از دست دادند.

غلامرضا توبراق قلعه با اتهامات مربوط به مشروبات الکلی، رضا ملک رضایی و سجاد جمالی‌فرد زندانیان جان‌باخته در زندان مرکزی ارومیه هستند.

گفتنی‌ است سجاد جمالی‌فرد طی روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور بعد از اعزام به بیمارستانی خارج از زندان و دو زندانی دیگر طی هفته گذشته در داخل زندان جان خود را از دست داده‌اند.

لازم به ذکر است با احتساب این سه زندانی، طی سال جاری دست‌کم ۵ تن در زندان مرکزی ارومیه به دلیل بیماری و محدودیت‌های اعزام به بیمارستان خارج از زندان جان خود را از دست داده‌اند.

مولود ونوشه، اهل شهر مهاباد با اتهامات مربوط به مشروبات الکلی یکی از این زندانیان بود که به دلیل بیماری از ناحیه روده بزرگ و عدم رسیدگی پزشکی جان باخته بود.

قربانعلی امیراسماعیلی از بند ۲ اعصاب و روان (روان درمانی) زندان مرکزی ارومیه نیز به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان فوت کرده بود.

زندانیان