نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مرگ یک زندانی محبوس در زندان اوین در سایه عدم رسیدگی پزشکی

2-جولای-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک زندانی محبوس در زندان اوین، شب گذشته به دلیل سهل انگاری بهداری و مسئولان زندان و عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز دوشنبه ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸، یک زندانی محبوس در زندان اوین به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “محمدجواد خوشنویسان” ۶۰ ساله، با اتهامات مربوط به جرائم مالی و محبوس در اندرزگاه ۱۰ سالن ۷ زندان اوین احراز شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای خوشنویسان به بیماری نامشخصی مبتلا بوده و طبق قرار قبلی باید صبح روز گذشته از بهداری زندان به بیمارستان خارج از زندان اعزام می‌شد. با این حال به دلیل ناتوانی وی در پرداخت هزینه بیمارستان، از اعزام وی جلوگیری شده و به بند بازگردانده شده است”.

وی در ادامه افزود: “حدود ساعت ۸ شب گذشته در پی حال نامناسب جسمی مجدداً به بهداری مراجعه و اعلام کرده بود که دچار مشکل تنفسی شده است که با بی توجهی مسئولین بهداری مواجه شده و پس از دقایقی استفاده از اکسیژن مجدداً به بند بازگردانده شده است. ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه شب وی در پی وخامت حال، جان خود را از دست داد”.

زندانیان