نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مریم فرسیابی، درویش گنابادی با پایان دوران محکومیت از زندان قرچک آزاد شد

12-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني - زنان -

سایت نفس در قفس: مریم فرسیابی درویش گنابادی محبوس در زندان زنان قرچک که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود، روز یکشنبه ۲۱ مردادماه با پایان دوران محکومیت از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

به گزارش مجذوبان نور، مریم فرسیابی درویش زن زندانی با پایان دوران محکومیت از زندان زنان قرچک آزاد شد.

خانم فرسیابی که یکم اسفندماه در حادثه‌ گلستان هفتم بازداشت شده بود با حکم قاضی صلواتی به ۶ ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.

گفتنی است آقای محمد کریمایی همسر خانم فرسیابی نیز ازجمله درویشانی بود که به همراه همسرش در حادثه تلخ گلستان هفتم بازداشت و سرانجام در دادگاه انقلاب به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این درویش زندانی در حادثه موسوم به گلستان هفتم مورد ضرب و شتم قرار گرفت، این ضرب و شتم در حدی بود که وی دچار شکستگی دست و دررفتگی فک و مهرهای کمر شده بود.

لازم به ذکر است که مریم فرسیابی همراه با سایر زنان درویش محبوس در زندان قرچک از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ در اعتراض به حمله خشونت‌بار ماموران گارد ویژه این زندان به آنها دست به اعتصاب غذا زده بودند و در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۹۷ پس از گذشت ۱۶ روز با انتشار نامه‌ای به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

زندانیان