نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مسعود باستانی٬ روزنامه‌نگار با عدم تمدید مرخصی به زندان بازگشت

16-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: مسعود باستانی٬ روزنامه‌گار با عدم تمدید مهلت مرخصی عصر امروز به زندان رجایی‌شهر کرج بازگشت. وی پس از بازداشت در سال ۸۸ برای اولین بار بود که توامان با همسرش مهسا امر آبادی در مرخصی بسر می‌برد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، مسعود باستانی٬ سردبیر سایت جمهوریت در تاریخ ۱۴ تیر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش به شش سال زندان محکوم شد. وی تا بهمن ماه ۱۳۸۸ در زندان اوین بسر می‌برد، اما در تاریخ پنجم بهمن ماه ۱۳۸۸ از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر که محل نگهداری مجرمان خطرناک است، منتقل شده و اکنون در این زندان نگهداری می‌شود. همسر وی مهسا امرآبادی٬ روزنامه‌نگار در خرداد ۱۳۸۸ بازداشت و بیش از ۶۰ روز را در زندان بسر برد. وی برای بار دوم به همراه با فخرالسادات محتشمی‌پور و شهین جهادی در جریان اعتراضات جنبش سبز در ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ در اعتراض به حبس خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان بازداشت و که پیش از عید نوروز ۱۳۹۰ آزاد شد.

 

امرآبادی در ۲۲ خرداد ۱۳۹۰، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق مصاحبه و گزارش از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه‌ای به یک سال حبس محکوم شد. وی که دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد در تاریخ بیست و شش تیرماه ۱۳۹۲ از زندان به مرخصی آمده است.

زندانیان