نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مسعود شمس‌نژاد با وثیقه‌ی یک میلیارد تومانی آزاد شد

17-ژوئن-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: وکیل پایه یک دادگستری بعد از ٣۴ روز بازداشت، با تودیع وثیقه‌ی یک میلیارد تومانی از زندان مرکزی ارومیه آزاد شد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز بیست و سوم خردادماه، “مسعود شمس‌نژاد” از شهروندان کُرد ارومیه با تودیع وثیقه‌ی یک میلیارد تومانی از زندان این شهر آزاد گردید.

 

بنا به این گزارش، نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران، مسعود را به بهانه‌ی پذیرش وکالت پرونده‌ی قضایی حبیب‌الله گُلپری‌پور، علی و حبیب‌الله افشاری، متهم به ارتباط با احزاب کُرد اپوزسیون کرده‌اند.

 

مسعود شمس‌نژاد به ارتباط تلفنی با “رسانه‌های بیگانه” متهم شده و امکان صدور حکم دادگاه علیه وی نیز وجود دارد.

 

بستگان نزدیک این استاد دانشگاه می‌گویند که در صورت حضور هیئت منصفه در دادگاه، او قادر خواهد بود از خود در چارچوب قانون دفاع و تبرئه شود.

 

مسعود شمس نژاد روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری از طرف نیروهای امنیتی بازداشت و پس از بازجویی های اولیه به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

 

وی وکالت پرونده‌ی قضایی حبیب الله گلپری پور، حبیب‌الله و علی افشاری از زندانیان سیاسی محکوم به اعدام را نیز برعهده دارد.

 

مسعود شمس‌نژاد متولد سال ۵٨ در روستای “شملکان” از توابع ارومیه است که قبل از بازداشت در دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور ارومیه در رشته‌ی حقوق بود.

برچسب ها:

زندانیان