نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مشگین شهر: مراجعه ماموران امنیتی به منزل ابراهیم رشیدی (ساوالان) و آیدین ذاکری

22-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: عصر امروز ماموران امنیتی به منازل پدری ابراهیم رشیدی (ساوالان) و آیدین ذاکری ۲ فعال آذربایجانی ساکن خیاو (مشگین شهر) مراجعه کردند.

 

به گزارش اویان نیوز، پنجشنبه ۳۱ مرداد ۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل پدری ابراهیم رشیدی (ساوالان) روزنامه نگار و فعال مدنی آذربایجانی سعی در بازداشت وی می نمایند که به دلیل عدم حضور ابراهیم رشیدی (ساوالان) در منزل موفق به بازداشت وی نشده اند.

 

همچنین به هنگام مراجعه ماموران امنیتی به منزل پدری آیدین ذاکری، موفق به دستگیری وی نمی شوند و منصور سیفی که بعنوان مهمان در منزل پدری این فعال آذربایجانی حضور داشت بازداشت می شود.

 

گفتنی است ابراهیم رشیدی (ساوالان) در سالهای گذشته به دلیل فعالیت های هویت طلبانه بارها از سوی نهاد امنیتی بازداشت و به زندان محکوم شده است.

 

آیدین ذاکری روز ۱۰ خرداد ۸۸ توسط ماموران اداره اطلاعات مشگین شهر بازداشت شده بود که پس از تحمل ۶۳ روز بازداشت موقت روز ۱۱ شهریور ۸۸ به قید وثیقه شصت میلیون تومانی از زندان مشگین شهر آزاد گردید. این فعال آذربایجانی پس از آن در دادگاه انقلاب مشگین شهر به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۹ ماه حبس تغزیری محکوم گردید.

زندانیان