نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مصرف آب آلوده و مرگ دانشجوی کُرد، دانشگاه میاندوآب را به اعتصاب کشاند

4-مارس-2014

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: به دنبال مرگ یک دختر دانشجوی کُرد در مرکز آموزش عالی “شهید باکری” میاندوآب، دانشجویان این دانشگاه دست بە اعتصاب زدند.

 

بە گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، یکی از دانشجویان دانشگاه “باکری” میاندوآب بە نام پروین حقیری ٢١ سالە و فرزند محمد، بە سبب مصرف آب آلودە در خوابگاه این دانشگاه، کلیە‌های وی دچار عفونت شده و جان خود را از دست داد.

وی از اهالی شهر نودشه در استان کرمانشاه بود.

 

این دختر دانشجو در پی بیماری در مراکز درمانی شهر کرمانشاه تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد اما بعد از ١٨ روز سرانجام در اوایل هفته‌ی جاری جان سپرد.

 

در همین ارتباط، یکی از دانشجویان دانشگاه “باکری” بە خبرنگار کُردپا اعلام کرد: بیشتر دانشجویان این آموزشگاه عالی به علت مصرف آب آلوده، از ناحیە‌ی رودە، کلیە‌ها و دستگاه گوارشی دچار عفونت و آسیب‌جدی شدە و تحت درمان قرار گرفتەاند.

 

تا لحظه‌ی انتشار این خبر، اعتصاب دانشجویان ادامە دارد و از رفتن بە کلاس‌های درس خودداری کردە و خواهان بازدید مسئولین وزارت بهداشت از خوابگاه این دانشگاه هستند.

 

این دانشجو بە کُردپا گفت: پروین کە دانشجوی رشتە “گیاه پزشکی” بود، سابقە چنین بیماریی را نداشتە و یقیناً بە علت نوشیدن آب آلودە خوابگاه جانش را از دست دادە است.

 

گفتە می‌شود تاکنون بیش از ٣٠ دانشجوی مرکز آموزش عالی “باکری” میاندوآب بە علت مصرف آب آلودە دچار این بیماری شدە و بستری شدەاند.

 

از دیگر سو، خانوادە‌ی این دختر دانشجوی کُرد ساکن نودشە، توسط نیروهای اطلاعاتی تهدید شدەاند کە در ارتباط با مرگ پروین از هرگونە مصاحبە با رسانە‌ها خودداری نمایند.

 

مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب از مراکز وابسته به دانشگاه ارومیه می‌باشد که در تیرماه ٨۶ تأسیس شده است.

برچسب ها:

زندانیان