نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مصطفی دانشجو، وکیل دادگستری به زندان اوین منتقل شد

24-آگوست-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از فعالان حقوق دراویش گنابادی، پس از ۴۵ روز بازداشت در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به قرنطینه عمومی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش مجذوبان نور، مصطفی دانشجو، فعال حقوق دراویش گنابادی، وکیل دادگستری و از مدیران وبسایت مجذوبان نور، پس از ۴۵ روز بازداشت در انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات، پس از اخذ آخرین دفاع در دادسرای اوین، روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۹۷ به قرنطینه زندان اوین منتقل شد.

انتقال آقای دانشجو به قرنطینه زندان اوین پس از ۴۵ روز بازداشت موقت در حالی صورت گرفته است که هنوز از عناوین اتهامی وی اطلاعی در دست نیست.

این فعال حقوق دراویش گنابادی که از بیماری قلبی و ریوی حاد رنج می‌برد در تاریخ ۳۰ تیرماه به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد اما پس از ساعاتی بدون انجام خدمات درمانی مناسب، به بند ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شد.

لازم به ذکر است که مصطفی دانشجو در ساعات اولیه روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در منزل مادری خود در تهران بازداشت و سپس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

دستور بازداشت آقای دانشجو پیرو پرونده‌ای که در سال ۹۶ برای وی تشکیل شده، از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت تهران (مستقر در زندان اوین) صادر شده است.

پیشتر این وکیل دادگستری در تماس تلفنی عنوان کرده عناوین اتهامی او مرتبط با درویشانی است که در حادثه گلستان هفتم بازداشت شده‌اند.

زندانیان