نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مصطفی دانشجو خواستار ترخیص زودهنگام خود از بیمارستان شد

3-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی دانشجو از وکلای زندانی دراویش در اعتراض به قانون شکنی‌های مقامات قضایی و امنیتی در روند درمانی زندانیان بند ۳۵۰ اوین و بخصوص دراویش بیمار در این زندان خواستار ترخیص زودهنگام خود شد و به زندان اوین بازگشت.

 

به گزارش مجذوبان نور؛ مصطفی دانشجو از وکلا و دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی که روز یکشنبه ۵ آبان ماه در پی حملات تنفسی و قلبی و کاهش سطح هوشیاری از بند ۳۵۰ زندان اوین به بیمارستان شهدای تجریش منتقل و در بخش مراقبت‌های ویژه قلبی (CCU) بستری شده بود، صبح امروز یکشنبه ۱۲ آبان ماه با آمبولانس و در شرایط نامناسب جسمی و بر خلاف توصیه اکید پزشکان به زندان اوین بازگشت.

 

این وکیل زندانی در نامه ای به ریاست بیمارستان، دلایل بازگشت به زندان را اعتراض به عدم اعزام حمیدرضا مرادی از دیگر دراویش زندانی در اوین به بیمارستان و برخوردهای غیر قانونی و عدم توجه مسئولین قضایی و امنیتی به وضعیت زندانیان سیاسی-عقیدتی بیمار در این زندان عنوان کرده است. (متن کامل نامه در پایان خبر*)

 

وخامت حال دراویش زندانی تا حدی است که به گزارش کلمه، ۳۱ زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین و در بیانیه‌ای نسبت به وضعیت جسمی حمیدرضا مرادی و مصطفی دانشجو ابراز نگرانی کرده و رفتارهای غیر قانونی اعمال شده بر وکلای زندانی دراویش گنابادی محبوس در این بند را محکوم کردند.

 

به گزارش کلمه عدم رسیدگی و توجه به سلامت و درمان زندانیان سیاسی به حدی رسیده است که بعد از ظهر روز شنبه، ۴ تن زندانیان سیاسی بند ۳۵۰، در اعتراض به وضعیت زندانیان بیمار که نیاز به رسیدگی پزشکی در خارج از زندان دارند و عدم توجه مسئولین زندان به وضعیت وخیم آنان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی این افراد عبدالفتاح سلطانی، امیر خسرو دلیر ثانی، سعید مدنی و مهدی خدایی اعلام شده است. همچنین تمام زندانیان بند ۱۲ زندان رجایی شهر نیز در اعتراض به عدم توجه به سلامت زندانیان این بند نیز دست به اعتصاب غذا زدند.

 

*متن نامه مصطفی دانشجو به رئیس بیمارستان شهدای تجریش به شرح زیر می‌باشد:

 

ریاست محترم بخش ویژه بیمارستان شهدای تجریش

 

با سلام

 

احتراما به استحضار می‌رساند اینجانب روز سه شنبه هفتم آبان ماه از بخش مراقبتهای ویژه قلبی (ccu) به این بخش منتقل شدم و به دستور اطباء و اقدامات درمانی کماکان ادامه دارد. باید به عرض سرکار عالی برسانم امروز شنبه یازدهم آبانماه مقرر بود آقای حمید مرادی (از مدیران پایگاه اطلاع رسانی دراویش نعمت اللهی گنابادی) که در حال حاضر دوران محکومیت خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین می‌گذراند و به عارضه انسداد عروقی در ناحیه هر دو پا و دیسک کمر مبتلا می‌باشد جهت ویزیت و پیگیری و درمان به مرکز قلب تهران اعزام شود اما متاسفانه به بهانه الزام به استفاده از دستبند و پابند و لباس فرم زندانیان از انتقال وی به بیمارستان ممانعت به عمل آمده است لذا اینجانب نیز در اعتراض به این اقدام و دخالت ناروای افراد غیر مسئول در امر درمان زندانیان سیاسی عقیدتی علارغم توصیه موکد پزشکان معالج بر ادامه درمان و لزوم مراقبت پزشکی در مراکز تخصصی، بیمارستان را به مقصد زندان اوین ترک می‌کنم و به حکم آیه شریفه: قَالَ إِنَّمَا أَشْکُو بَثِّی وَحُزْنِی إِلَى اللّهِ وَأَعْلَمُ مِنَ اللّهِ مَا لاَ تَعْلَمُونَ (یوسف/۸۶﴾ شکایت خود را به درگاه حضرت دوست می‌برم شاید عده‌ای با شنیدن این خبر مرا به افراطگرایی متهم سازند اما همه باید بدانیم که تنها راه غلبه بر قانون گریزی و رفتار غیر انسانی، اتحاد و همدلی است. و باید این موهبت الهی را شاکر و سپاسگزار باشیم.

از خداوند متعال آزادی همه اسرای در بند را آرزومندم

با احترام

وکیل زندانی-مصطفی دانشجو

برچسب ها:

زندانیان