نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مصطفی دانشجو در بخش مراقبت‌های ویژه (ccu)

28-اکتبر-2013

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی دانشجو، وکیل زندانی دراویش گنابادی که شب گذشته پس از بیهوشی ناگهانی به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شد، هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه ccu بیمارستان بستری می‌باشد.

 

به گزارش مجذوبان نور؛ مصطفی دانشجو، شب گذشته پس از پس از چند مورد سابقه بیهوشی ناگهانی در بند ۳۵۰ زندان اوین، به صورت اورژانسی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد، پزشک پس از معاینه دستور بستری فوری وی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان (سی سی یو) و همچین تهیه اسکن مغزی زیر نظر پزشک مغز و اعصاب تجویز کرد.

 

این درحالی است که بهداری زندان در چند روز گذشته به بیهوشی‌های ناگهانی و مکرر آقای مصطفی دانشجو توجهی نشان نمی‌داده و از اعزام این زندانی سیاسی عقیدتی به بیمارستان خودداری می‌کرد. به گزارش کلمه این زندانی عقیدتی چند روز پیش نیز در حمام زندان به طور ناگهانی از هوش رفت.

 

مصطفی دانشجو وکیل زندانی از بیماری آسم و مشکلات نفسی رنج می‌برد به طوری که در ماه‌های اخیر بار‌ها در اثر حمله تنفسی به صورت اورژانسی به بیمارستان منتقل شده، به گواهی پزشکی قانونی ۴۰ درصد از ریه وی از کارافتاده و به صورت اکید از قرار گرفتن در فضای‌های دربسته منع شده است.

 

هم اکنون چندین ماه است که بهداری زندان اوین از اعزام سایر دراویش گنابادی زندانی بند ۳۵۰ با وجود بیماری‌های حاد قلبی و عروقی و… به مراکز درمانی تخصصی خودداری می‌نمایند، استفاده از دسبند و لباس زندان برای اعزام وکلای دارویش به مراکز درمانی اجباری شده است، امری که در مورد زندانیان سیاسی غیرمتداول و غیرقانونی محسوب می‌شود. حتی بار‌ها اعزام‌های فوری نیز به دلیل امتناع وکلای دراویش از استفاده از لباس زندان و دسبند ملغی شده است. با وجود پیگیری‌های زیاد در این مورد، مسئول بهداری تنها به صورت تلویحی از دستور قاضی صلواتی بر جلوگیری از اعزام وکلای دراویش به زندان خبر داده است.

 

آقای حمید رضا مرادی سروستانی نیز از دیگر دراویش زندانی در بند ۳۵۰ اوین است که با گرفتگی بالای عروق ناحیه پا با هشدار جدی پزشک مبنی بر قطع عضو از اعزام وی به بیمارستان ممانعت به عمل می‌آید.

زندانیان