نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

معاون اول دادستان کل: اینستاگرام فیلتر می‌شود، وزیر ارتباطات: اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

4-جولای-2018

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: اظهارات ضدونقیض مسئولان جمهوری اسلامی درباره فیلترینگ اینستاگرام ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول دادستان کل کشور به خبرگزاری فارس گفته است که فیلترینگ شبکه اجتماعی اینستاگرام در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفته در حالی‌که محمدجواد آذری جهرمی، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات می‌گوید چنین خبری صحت ندارد.

معاون اول دادستان کل کشور درباره برخورد با «کلاهبرداری‌های سلبریتی‌های اینستاگرام به بهانه جمع‌آوری کمک برای افراد بی‌بضاعت»، گفت: «فیلترینگ اینستاگرام در دستور کار قرار گرفته و آقای خرم‌آبادی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور به صورت جدی پیگیر این موضوع شده و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

وزیر ارتباطات با رد این اظهارنظر، پیگیری برای فیلتر اینستاگرام را یک موضوع قدیمی دانست و گفت طرح یک موضوع قدیمی توسط برخی از رسانه‌ها «برای انحراف افکار عمومی از مطالبه‌گری شفاف‌سازی سوء استفاده کنندگان ارزی اخیر است».

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در دی‌ماه سال گذشته گفته بود رفع فیلتر اینستاگرام بر خلاف موازین قضایی است.

خرم‌آبادی معتقد است «حمایت» دولت از این شبکه «موجبات جاسوسی دشمنان و وابستگی اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور را به دشمنان فراهم کرده و مانع ایجاد شبکه ملی اطلاعات شده است.»

زندانیان