نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

مفقود شدن ۲ نفر از زندانیان شوش در ۳۶مین روز اعتصاب غذا ؛ خانواده ها تهدید به بازداشت شدند

4-آگوست-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: پس از گذشت ۳۶ روز از اعتصاب غذای ۳ زندانی شهر شوش ، در اداره اطلاعات اهواز ، هیچ اطلاعی از وضعیت و محل نگهداری این زندانیان در دست نبوده و پیگیری خانواده ها با تهدید به بازداشت مواجه شد.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، روز پنج شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ تجمع خانواده آقایان علی چبیشاط ، سلمان چایان و سید یاسین موسوی در مقابل اداره اطلاعات اهواز ، جهت کسب اطلاع از وضعیت فرزندان ، با واکنش اداره اطلاعات اهواز و تهدید خانواده ها به بازداشت ،همراه بود.

 

بنا بر گزارش منابع محلی عصر شنبه ۵ مرداد دو تن از این زندانیان به نام سید یاسین موسوی و على چبیشات در میان محافظت شدید نیروهای امنیتی از زندان خارج شده اند که به خانواده ها اعلام شد اینان به بیمارستان فاطمه الزهرا اهواز انتقال داده شده اند ولی جستجوی خانواده ها در کل بیمارستانهای شهر اهواز تا این لحظه بی نتیجه بوده است.

 

یکی از نزدیکان خانواده این زندانیان در گفتگو با ” کمپین صلح فعالان در تبعید” تاکید کرد : ” علیرغم ادعای اداره اطلاعات مبنی بر انتقال دو تن از این زندانیان به بیمارستان فاطمه زهرا اهواز ؛ جستجوی خانواده ها در این بیمارستان و کلیه بیمارستان های شهر اهواز بی نتیجه بوده است . “

 

وی ادامه داد : لغو دادگاه متهمان و عدم اجازه ملاقات بر نگرانی خانواده ها بیش از پیش افزوده است .

 

بیش از نه ماه از بازداشت این افراد می گذرد ولی وضعیت حقوقی پرونده اینان همچنان بلاتکلیف باقی مانده است و اخیرا وقت از پیش تعیین شده دادگاه این زندانیان نیز به دلیل آنچه “اعتصاب غذا و وخامت حال متهمین” ، اعلام شده ؛ لغو و به تاخیر افتاد!

زندانیان