نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ملاقات حضوری سعید متین‌پور در زندان اوین

29-جولای-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: سعید متین‌پور، روزنامه نگار و فعال سیاسی و مدنی، امروز، دوشنبه هفتم مرداد پس از گذشت حدود ۳ سال از حبس، سرانجام به ملاقات حضوری آمد.

 

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، آقای متین‌پور به همراه تعدادی زندانی دیگر روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه به دنبال یورش ۱۵۰ نفر از ماموران به بند ۳۵۰ زندان اوین، به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ فرستاده شده بود که متعاقب آن‌ و در اعتراض ۶ نفر از هم‌بندیان وی به نام‌های سعید جلالی فر و سعید حائری به همراه رضا شهابی، سروش ثابت، فریدون صیدی راد و وحید علی‌ قلی‌پور دست به اعتصاب غذا زدند.

 

زندانیان اعتصاب کننده بعد از گذشت ۴ روز با بازگرداندن آقای متین‌پور و سایر زندانیان به اعتصاب غذای خود پایان دادند و سر‌انجام امروز و پس گذشت یک هفته از بازگرداندن به بند ۳۵۰، وی از حق ملاقات حضوری بهره‌مند شد.

 

سعید متین‌پور، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، فارغ التحصیل رشته فلسفه دانشگاه تهران و فعال مدنی به علت فعالیت‌های مدنی به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده و با وجود اینکه نیمی از دوره محکومیت خود را سپری کرده اما همچنان از حق استفاده از مرخصی نیز محروم است، وی هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌‌برد.

زندانیان