نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

ملاقات پس از ۸۲ روز بی‌خبری / پایان اعتصاب غذای درویشان زندانی

20-نوامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: صالح‌‌الدین مرادی، درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ، روز شنبه با هشت درویشی که پس از حمله هفتم شهریور گارد زندان به زندانیان درویش، به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند ملاقات کرد. پس از این ملاقات که در سلول‌های انفرادی این زندان انجام شد، وی و پنج تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ که پیش‌تر در اعتراض به نقض حقوق درویشان دست به اعتصاب غذا زده بودند، روز دوشنبه به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

به گزارش مجذوبان نور، پس از ۸۲ روز بی‌خبری، صالح‌الدین مرادی درویش زندانی روز دوشنبه با هشت درویشی که پس از حمله‌ی گارد زندان تهران بزرگ به درویشان متحصن در تیپ ۳ آن زندان به مکانی نامعلوم منتقل شده بودند دیدار کرد.

به گفته‌ی آقای مرادی این هشت درویش پس از حمله‌ی گارد زندان تهران بزرگ به درویشان زندانی در روز هفتم شهریور، به سلول‌های انفرادی منتقل شده و در آنجا محبوس بوده‌اند. از جزئیات این ملاقات و وضعیت جسمی هشت درویش گنابادی اطلاعی در دست نیست.

هشت درویش گنابادی با نام‌های رضا انتصاری، کسری نوری، مرتضی کنگرلو، امیر نوری، سینا انتصاری، محمد شریفی‌مقدم، حسام معینی و مهدی اسکندری پس از سرکوب تحصن سه‌ماهه‌ی درویشان گنابادی در تیپ ۳ زندان فشافویه توسط گارد زندان، از درویشان دیگر جدا و بدون اطلاع‌رسانی به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند.

پس از این ملاقات روز دوشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۳۹۷، پنج تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ به نام‌های صالح‌الدین مرادی، مجتبی بیرانوند، محمدرضا درویشی، سعید سلطانپور و علی محمدشاهی که پس از حمله هفتم شهریور گارد زندان به زندانیان درویش، دست به اعتصاب غذا زده بودند، به اعتصاب غذای خود پایان دادند.

همزمان رضا سیگارچی دیگر درویش محبوس در این زندان که از تاریخ ۲۸ مهرماه دست به اعتصاب غذا و دارو زده بود نیز به اعتصاب غذای خود پایان داد. خواسته این درویش زندانی رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب دراویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی، تجمیع زندانیان درویش در یک بند و بازگرداندن عباس دهقان به زندان تهران بزرگ عنوان شده است.

همچنین کماکان از وضعیت عباس دهقان دیگر درویش گنابادی که از تاریخ ۱۱ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده بود و سپس در تاریخ ۹ مهرماه سال جاری به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل شده بود، اطلاعی در دست نیست.

زندانیان